Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-06, 16:37
  #1
Medlem
Jag har aldrig känt någon särskild längtan efter sex. Förstår inte riktigt grejen med det och förstår inte folk som blir kåta av nästan ingenting. Innan jag började ha sex var jag inte särskilt intresserad av det och efter att jag haft det är det fortfarande inget jag ser fram emot, även om det kan vara hur bra sex som helst. Jag är tjej, runt 20 och har varit ihop med min nuvarande pojkvän i 3 år och han tycker klart det är jättejobbigt att jag aldrig känner för det. Men jag tycker verkligen bara det känns så onödigt. Ser ingen mening med det. Vet att det ska stärka relationen och allt men som sagt, har 0 intresse. Händer klart ibland att man känner för det men vääääääldigt sällan. Väldigt sällan.
Slutat med p-piller och allt för att kolla om jag får mer lust av det men det har inte hjälpt. Känns nästan som det blivit sämre.

Finns det något jag kan göra för att ändra min uppfattning om det här och få mer lust eller kommer jag alltid känna såhär?
Citera
2017-05-06, 16:39
  #2
Medlem
Gianellos avatar
Du kommer troligtvis alltid att känna sådär.
Citera
2017-05-06, 16:44
  #3
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanser
Jag har aldrig känt någon särskild längtan efter sex. Förstår inte riktigt grejen med det och förstår inte folk som blir kåta av nästan ingenting. Innan jag började ha sex var jag inte särskilt intresserad av det och efter att jag haft det är det fortfarande inget jag ser fram emot, även om det kan vara hur bra sex som helst. Jag är tjej, runt 20 och har varit ihop med min nuvarande pojkvän i 3 år och han tycker klart det är jättejobbigt att jag aldrig känner för det. Men jag tycker verkligen bara det känns så onödigt. Ser ingen mening med det. Vet att det ska stärka relationen och allt men som sagt, har 0 intresse. Händer klart ibland att man känner för det men vääääääldigt sällan. Väldigt sällan.
Slutat med p-piller och allt för att kolla om jag får mer lust av det men det har inte hjälpt. Känns nästan som det blivit sämre.

Finns det något jag kan göra för att ändra min uppfattning om det här och få mer lust eller kommer jag alltid känna såhär?

Känn ingen press. Jag kan leva länge utan sex med. Det handlar inte så mycket om sex egentligen. Och kanske får du en period där du känner för det mer. Men sålänge du känner press att du måste, kommer det inte komma. Prata med killen och älskar han dig så kan han leva utan sex. Det finns ju mycket, mycket mer än sex i ett förhållande.
Citera
2017-05-06, 16:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Känn ingen press. Jag kan leva länge utan sex med. Det handlar inte så mycket om sex egentligen. Och kanske får du en period där du känner för det mer. Men sålänge du känner press att du måste, kommer det inte komma. Prata med killen och älskar han dig så kan han leva utan sex. Det finns ju mycket, mycket mer än sex i ett förhållande.

Han älskar mig men samtidigt blir han kåt av minsta lilla, bara av att titta på mig liksom. Så han kan bli väldigt frustrerad tillslut så då känner man ju press
Citera
2017-05-06, 16:49
  #5
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanser
Han älskar mig men samtidigt blir han kåt av minsta lilla, bara av att titta på mig liksom. Så han kan bli väldigt frustrerad tillslut så då känner man ju press

Han får ju acceptera era olikheter. Om han inte respekterar dig, varför ska du respektera honom?
Citera
2017-05-06, 16:51
  #6
Medlem
Personligen hade jag inte önskat vara i ett förhållande utan sex eftersom jag är väldigt sexuell men känner man inte för det så gör man inte det. Hade gärna inte varit sexuell för det tar bort fokus från viktigare saker och är mer som en hunger. Finns det inget nöje i att tillfredsstölla din partner åtminstone? Har du testat någon form av afrodisiakum?
Citera
2017-05-06, 16:58
  #7
Medlem
Grävulens avatar
Själv tycker jag att det är onödigt att duscha men jag gör det ändå för man vill ju inte vara ett svin mot sin omgivning.
Citera
2017-05-06, 17:43
  #8
Medlem
Jag förstår dig helt och hållet. Är faktiskt i exakt samma sits som dig. Jag känner att det är så slöseri med tid. Det är najs när man väl har det man jag tappar liksom intresset för det ganska fort. Känner att det finns roligare saker man kan hitta på tillsammans. Sen så tycker jag av någon anledning mer om att mysa nakna än att ha sex...
Citera
2017-05-06, 18:04
  #9
Medlem
DoctorWos avatar
Klart sex känns som en börda när man är med någon man knappt är attraherad av.
Citera
2017-05-06, 18:13
  #10
Medlem
G13Hazes avatar
Varför känner du ingen spänning eller lust, blir du aldrig upphetsad, inte ens när du är ensam? Har det alltid varit så? Vad tror du saknas för att du ska känna de känslorna?
Citera
2017-05-06, 18:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Varför känner du ingen spänning eller lust, blir du aldrig upphetsad, inte ens när du är ensam? Har det alltid varit så? Vad tror du saknas för att du ska känna de känslorna?

Kommer det nån sexig scen i en film eller om jag kollar porr eller så kan jag ju bli lite upphetsad men inte annars. Och det har typ alltid varit så, vet inte riktigt vad som skulle saknas. Tycker liksom inte porr är så ballt att jag vill kolla det varje gång innan sex, känns lite konstigt...
Citera
2017-05-06, 18:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Jag förstår dig helt och hållet. Är faktiskt i exakt samma sits som dig. Jag känner att det är så slöseri med tid. Det är najs när man väl har det man jag tappar liksom intresset för det ganska fort. Känner att det finns roligare saker man kan hitta på tillsammans. Sen så tycker jag av någon anledning mer om att mysa nakna än att ha sex...

Har du pojkvän/flickvän då eller är du singel? Hur gör du för att det ska funka?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback