Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-11, 17:23
  #13
Medlem
Tjuvhederns avatar
Folk som själva inte har barn vet också alltid precis vad som är bäst och kan vara oerhört självgoda. Samma sak med helt nyblivna föräldrar till en liten bebis som kan titta på nåns svårsövda ettåring och tänka att så där är inte vår bebis, hoho, vår bebis somnar så fort hen ligger i vagnen.

Mitt tips är att nalkas alltihopa med extremt öppet sinne. Det enda man vet är att man inte vet hur det kommer att bli. Dock kommer det troligen vara mkt mkt roligare än du föreställt dig att faktiskt få rå om det lilla livet som du snart får möta.
Citera
2017-05-11, 20:55
  #14
Medlem
Incendios avatar
Jag har faktiskt aldrig upplevt att någon har en åsikt om mitt föräldraskap och då är jag ändå ung förälder.
Citera
2017-05-12, 09:14
  #15
Medlem
GekkoBleus avatar
1. Det finns ingen instruktionsmanual.*
2. Ingen annan har de kompletta svaren, förutom föräldrarna. Det är Ni två som bär ansvaret.
3. Sjukvårdsupplysningen har nummer 1177.

*fast:
4. Skaffa en amningskudde. Det är en bananformad kudde som är så mångsidig att jag inte ens tänker försöka förklara varför Ni ska skaffa en sådan direkt.
5. Nyfödda barn ser särskilt bra färgerna Röd, Svart och Vit när de är riktigt små.
6. Undersidan av din egen handled, alltså framför där klockan sitter, den hudytan - representerar känsligheten hos ett nyfött barn över hela dennes kropp.
7. Lever Ni era liv "som vanligt", alltså har radion på, ser på teve, skramlar med saker i köket, så lär sig barnet den miljön och lär sig att sova med de bakgrundsljuden. Den lär sig den miljön redan nu, i låga register, inne i mammans mage. En klassiker är att barn gärna somnar i en bilbarnstol, de dova ljuden inuti en bil under färd lär påminna om ljuden inuti livmodern.
8. Barnet blir vad barnet blir. Det är föräldrarna som ändras och gör sig till. Var som vanligt, såvida inte Socialstyrelsen har problem med det.
Citera
2017-05-12, 12:25
  #16
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Allt sånt där bottnar i ängslighet och rädsla över allt man inte kan kontrollera. Folk fördömer andra främst för att de behöver hävda sig själva ofta för sig själva också. Så länge man litar på att man själv inte klantar till det grovt behöver man inte ens gå in på familjeliv med alla andra osäkra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback