Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-06, 11:43
  #1
Medlem
Hej.

Vi håller på att bygga en hemsida där vi vill ha en betalningslösning som drar av 15% per transaktion. Det innebär att när en part betalar en annan på hemsidan så tar vi 15kr av 100kr. Vi vill då hålla pengarna tills vi godkänt att den ena parten har uppfyllt kraven och då skicka vidare 85kr till dem.

Om det inte godkänns av oss så ska alltså 100kr skickas tillbaka till den betalande parten.

Vilka betalningsplattformar erbjuder något liknande? (som airbnb och uber osv använder).

Paypal tar 3% på hela 100% och hjälper inte med transaktionskostanderna och automatisera det. Gör de andra bolagen så att de tar betalningen direkt till sitt konto och sedan går därifrån med något avtal med banken de använder som hjälper dem automatisera det och koppla ihop deras sida med bankens tjänst så det går att godkänna osv igenom sin egen sida?

tips uppskattas.
Citera
2017-05-06, 12:44
  #2
Medlem
Gianellos avatar
vem tror du kommer vilja betala via din hemsida om den tar 15% av betalningen?
Citera
2017-05-06, 12:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gianello
vem tror du kommer vilja betala via din hemsida om den tar 15% av betalningen?

Inte min fråga? Men tack ändå för svaret.
Citera
2017-05-06, 12:56
  #4
Medlem
Gianellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bojangles
Inte min fråga? Men tack ändå för svaret.
Nej det var inte din fråga, det var min fråga. Hur motiverar du en så hög procent när andra aktörer erbjuder samma tjänst till ett mycket mycket lägre pris?
Citera
2017-05-06, 14:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gianello
Nej det var inte din fråga, det var min fråga. Hur motiverar du en så hög procent när andra aktörer erbjuder samma tjänst till ett mycket mycket lägre pris?

Andra aktörer erbjuder inte samma tjänst. Du vet inte vad vår tjänst är.
Citera
2017-05-06, 15:35
  #6
Medlem
Gianellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bojangles
Andra aktörer erbjuder inte samma tjänst. Du vet inte vad vår tjänst är.


Johodu, det vet jag visst det. Det skrev du nämligen i trådstarten.
Citera
2017-05-06, 16:18
  #7
Medlem
Vad gör ni för tjänst som motiverar en provision på 18%?
Citera
2017-05-06, 17:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vad gör ni för tjänst som motiverar en provision på 18%?

15 %. 3% är paypal som går på våra 15. Därav frågan.

Det är inte relevant för frågan.
Citera
2017-05-06, 21:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bojangles
15 %. 3% är paypal som går på våra 15. Därav frågan.

Det är inte relevant för frågan.

85 når fram till den som får pengarna. 15 försvinner på vägen. 15 av 85 är 17,64% eller 18% om man avrundar uppåt. Ert pålägg blir alltså nästan 18%.

Dessutom ville du ju inte ha paypal, om man läser ditt första inlägg i tråden. Så varför nämna paypal?
Citera
2017-05-15, 15:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
85 når fram till den som får pengarna. 15 försvinner på vägen. 15 av 85 är 17,64% eller 18% om man avrundar uppåt. Ert pålägg blir alltså nästan 18%.

Dessutom ville du ju inte ha paypal, om man läser ditt första inlägg i tråden. Så varför nämna paypal?


3% av våra 15. Paypal erbjuder inte lösningen, utan bara betaltjänst. Har löst det nu med en annan betaltjänst. Tack ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback