2017-05-05, 22:58
Medlem
LiberalGuys avatar
På Tv ser vanligtvis bögar som Jonas Gardell, Björkman och Fredrik Eklund som representerar homosexuella.

Men min fråga är, finns det riktigt maskulina män som är homosexuella eller är det bara den stereotypa bögen vi ser på TV?

Kan bögar jobba inom bilindustri, lastbilchaufför, militär, skogsindustri.
Citera
2017-05-05, 23:00
Medlem
Liksom alla andra sjukdomar så behöver det inte synas på utsidan alltid. När emos existerade så kunde man veta att de var deprimerade, men det betyder inte att alla deprimerade är emos, även om det är koncentrerat inom en viss livsstil.
Citera
2017-05-05, 23:01
Medlem
4yoonlys avatar
Haha sökte på Masculine gays på google... men den ville hela tiden rätta mig och byta gays till guys :-)
Citera
2017-05-06, 00:07
Medlem
LiberalGuys avatar
Jo, men har beteendet någon betydelse? Det finns ju straighta killar som beter sig "bögar."
Citera
2017-05-06, 00:48
Medlem
Foxxyboxs avatar
Finns extremt många bögar som är maskulina troligen folk du aldrig någonsin kommer misstänka är bögar.

Som vanligt är det feminina bögar som oftast syns och hörs mest typ ett bekräftelsebeteende att berätta för hela världen hur mycket bög dom är och hur stolta dom är över det och hur stolta ni ska vara över det....

Jag är bög och hänger aldrig med feminina bögar klarar det inte mentalt blir bara för mycket fast finns så extremt många straighta män idag som beter sig lika feminint och tramsigt ursäkta språket.

Kan som exempel säga att jag är grunge musiker lyssnar på deathmetal har en manlig röst skägg och kan prata tuttar med mina straighta vänner och är lika idag som innan jag upptäckte att jag var bög jag hade aldrig någon extrem personalitetomvandling som en del verkar gå genom.

Så conclusion dom finns och väldigt många av tror det finns mer maskulina bögar än feminina för att vara helt ärligt.

Kanske hänger i andra kretsar men skulle aäga att typ 75% är maskulina av alla jag stött på och 25% feminina och de 75% kan man inte ena gissa är bögar så klart de 25% syns och hörs mest och skapar fördommar som dessa.
Citera
2017-05-06, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Finns extremt många bögar som är maskulina troligen folk du aldrig någonsin kommer misstänka är bögar.

Som vanligt är det feminina bögar som oftast syns och hörs mest typ ett bekräftelsebeteende att berätta för hela världen hur mycket bög dom är och hur stolta dom är över det och hur stolta ni ska vara över det....

Jag är bög och hänger aldrig med feminina bögar klarar det inte mentalt blir bara för mycket fast finns så extremt många straighta män idag som beter sig lika feminint och tramsigt ursäkta språket.

Kan som exempel säga att jag är grunge musiker lyssnar på deathmetal har en manlig röst skägg och kan prata tuttar med mina straighta vänner och är lika idag som innan jag upptäckte att jag var bög jag hade aldrig någon extrem personalitetomvandling som en del verkar gå genom.

Så conclusion dom finns och väldigt många av tror det finns mer maskulina bögar än feminina för att vara helt ärligt.

Kanske hänger i andra kretsar men skulle aäga att typ 75% är maskulina av alla jag stött på och 25% feminina och de 75% kan man inte ena gissa är bögar så klart de 25% syns och hörs mest och skapar fördommar som dessa.
De flesta homos kommer i två varianter, dels har du fjollorna som du själv sa är nästan outhärdliga, sen har du machohomos som är väldigt maskulina med läderkläder, skärmmössor samt skägg. Tänk
Tom of Finland
Citera
2017-05-06, 11:59
Bannlyst
I ärlighetens namn så finns det nog fler radhusbögar än de man retar upp sig på i Pride.

Givetvis kan homosexuella jobba inom alla yrkesgrupper.

Men som svar på din fråga, så tror jag att många, framförallt män låta fjolliga på rösten för att attrahera andra män. Inom lingvistik kallas det för sociolekt, att genom språket ge signaler och vilja ingå i i en specifik grupp.
Citera
2017-05-06, 12:26
Medlem
Andersdamaans avatar
Minns något dokumentärprogram av typen "Tunnelbanan" på någon av kabelkanalerna, och där fick man bla följa två väktare som förutom att leva i ett homosexuellt förhållande även var riktigt "Klassiskt stereotypt manliga" till sättet. Blev en rätt rolig kontrast när man först fick se dem släpa bort överförfriskade och aggressiva personer från tunnelbanan, för att senare när dom kom hem sitta mysa ihop i soffan och ömt kyssa varandra godnatt.

Har dessutom en kille i bekantskapskretsen som är både bög och brandman. Stor som ett hus och litet småbufflig är han, medan hans pojkvän är en liten hyfsat feminin frisör som inte skäms för att vara litet fjollig när han känner för det.

Alltså: Inte alla bögar är så tramsfjollor som Gardell & Co, utan det finns många som är som vilken heterokille som helst.
Citera
2017-05-06, 14:08
Medlem
Jag är ganska maskulin, inte super macho eller så, men inte alls fjollig. Och jag söker endast maskulina bögar, och det finns många.
Citera
2017-05-07, 04:25
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
De flesta homos kommer i två varianter, dels har du fjollorna som du själv sa är nästan outhärdliga, sen har du machohomos som är väldigt maskulina med läderkläder, skärmmössor samt skägg. Tänk
Tom of Finland

Och här har du lite fel. De flesta bögar är som vilken annan människa som helst dvs du kommer aldrig kunna ens gissa att dom är bögar vilket även är varför du tror de flesta är fjolliga eller över macho.

Det finns även många straighta som är extremt fjolliga och feminina men eftersom man antar att dom flesta man stöter på är straighta så blir dom minoritet av straighta personer.

Men när det gäller bögar ser man ett par fjolliga feminina bögar antar man att nästan alla är det. Bara för att dom syns och hörs medans dom vanliga glider helt under radarn och inget du får reda på så länge du inte specifikt frågar personen och den berättar.

Kan dock säga att det är omöjligt idag att veta vilka som är fjolliga bögar eller inte då så många av dessa fjolliga feminina personer faktiskt är straighta.
Citera
2017-05-07, 08:20
Medlem
Wobs avatar
Skulle gissa att de flesta bögar är lika maskulina som resten och man därmed inte lika lätt märker att de är bögar. Fjollorna tror jag är de som byggt hela sin identitet på att "vara bög".
Citera
2017-05-08, 18:35
Medlem
Professor.Wers avatar
Svar: Ja.

Därför att alla bögar är individer som är på olika sätt.

Skälet till att du lägger märke till de som är feminina är väldigt enkelt: de är dessa som står ut från mängden. Du har mött massvis med bögar i mataffären, på bussen, och troligen på arbetet utan att du är medveten om det. Du finner dem inom räddningstjänsten, polisen, brandkåren, kyrkan, moskéen, eller militären. Du har förmodligen också mött feminina män som är 100% heterosexuella. Inget märkligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in