Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Hur vanligt är det att unga vanliga tjejer säljer sex? Studenskor? Din granntjej? Jag känner en tjej som gör det å har länkat till en intervju jag gjorde med henne i signaturen. Är hon ovanlig? Känner ni andra likasinnade flickor?
Det var en intressant artikel. Jag personligen har aldrig hört talats om eller träffat tjejer\kvinnor i min sociala krets som har sex för pengar. Så min personliga åsikt är att detta inte riktigt är så vanligt som man kan tro.
Jag personligen har väldigt svårt att tro att detta INTE är en klassfråga. Jag ogillar klassfrågor då jag anser att hela tankesättet med det är förlegat men här använder jag den termen istället. För att summera mitt tankesätt om flickan.
Jag tror att många idagens värld där man har oerhört mycket press på sig själv och även då kvinnor\tjejer som man får läsa om i artiklar överallt.. Och denna pressen har då helt enkelt drivit henne till detta att hon måste ha designerkläder\skor. Hon kanske har en annan social faktor och umgås med folk som inte har penga problem och då måste hon tjäna dem på något sätt för att hon inte ska kännas otillräcklig och behöva säga "nej jag har inte råd". En mening som yttras på tok för sällan i dagens samhälle då just många har det ekonomiskt illa ställt men ändå så vill folk inte medge detta för varken sig själva eller deras omgivning och driver sig själva till just sådana här situaitoner.
Detta är förstås en oerhört komplex situation som hon är i. Och hur hon tog sig dit beror på många rätt\fel frågor vid rätt\fel tidpunkter.
Dock så måste jag även här säga att jag delvis kan förstå henne. Jag personligen hade nog inte sagt nej till sex för pengar om priset hade varit rätt och personen\köparen i fråga inte såg allt för illa ut. Jag personligen hade väl kännt exakt samma som henne att det INTE är något man kan berätta för vänner och nära.