2006-01-01, 13:12
Medlem
nachos avatar
Hur vanligt är det att unga vanliga tjejer säljer sex? Studentskor? Din granntjej? Jag känner en tjej som gör det å har gjort en intervju med henne. Är hon ovanlig? Känner ni andra likasinnade flickor?
Citera
2006-01-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Hur vanligt är det att unga vanliga tjejer säljer sex? Studenskor? Din granntjej? Jag känner en tjej som gör det å har länkat till en intervju jag gjorde med henne i signaturen. Är hon ovanlig? Känner ni andra likasinnade flickor?

Det var en intressant artikel. Jag personligen har aldrig hört talats om eller träffat tjejer\kvinnor i min sociala krets som har sex för pengar. Så min personliga åsikt är att detta inte riktigt är så vanligt som man kan tro.

Jag personligen har väldigt svårt att tro att detta INTE är en klassfråga. Jag ogillar klassfrågor då jag anser att hela tankesättet med det är förlegat men här använder jag den termen istället. För att summera mitt tankesätt om flickan.

Jag tror att många idagens värld där man har oerhört mycket press på sig själv och även då kvinnor\tjejer som man får läsa om i artiklar överallt.. Och denna pressen har då helt enkelt drivit henne till detta att hon måste ha designerkläder\skor. Hon kanske har en annan social faktor och umgås med folk som inte har penga problem och då måste hon tjäna dem på något sätt för att hon inte ska kännas otillräcklig och behöva säga "nej jag har inte råd". En mening som yttras på tok för sällan i dagens samhälle då just många har det ekonomiskt illa ställt men ändå så vill folk inte medge detta för varken sig själva eller deras omgivning och driver sig själva till just sådana här situaitoner.

Detta är förstås en oerhört komplex situation som hon är i. Och hur hon tog sig dit beror på många rätt\fel frågor vid rätt\fel tidpunkter.

Dock så måste jag även här säga att jag delvis kan förstå henne. Jag personligen hade nog inte sagt nej till sex för pengar om priset hade varit rätt och personen\köparen i fråga inte såg allt för illa ut. Jag personligen hade väl kännt exakt samma som henne att det INTE är något man kan berätta för vänner och nära.
Citera
2006-01-01, 17:52
Bannlyst
Mycket vanligt

I Lund är det en offentlig hemlighet att ca 25% av av dom kvinnliga studenterna inte har ett öre i studieskuld mot ca 1% av killarna. Många tjejer har en "farbror" som håller med lägenhet och pengar mot sex.
Citera
2006-01-01, 18:12
Medlem
sagolandets avatar
intresant... känns inte så bra det där.
Citera
2006-01-01, 21:40
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swinge
I Lund är det en offentlig hemlighet att ca 25% av av dom kvinnliga studenterna inte har ett öre i studieskuld mot ca 1% av killarna. Många tjejer har en "farbror" som håller med lägenhet och pengar mot sex.
Insinuerar du att 25% av de kvinnliga studenterna i Lund skulle finansiera sina studier genom prostitution/sugardaddys?
Citera
2006-01-01, 21:43
Bannlyst
Ja

Ungefär siffran varierar meellan 18% och 27% i olika undersökningar. Är någon förvånad?
Citera
2006-01-01, 22:15
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ungefär siffran varierar meellan 18% och 27% i olika undersökningar. Är någon förvånad?
Om du har någon länk till dessa undersökningar så vore det ytterst trivsamt. Jag har liiiite svårt att köpa det annars.

/perris
Citera
2006-01-01, 22:27
Medlem
Ghandis avatar
Citat:

Jag har ingen lägenhet eller student i lund.

Kvinnor kan.
Citera
2006-01-01, 22:40
Medlem
SON OF A BITCHs avatar
När jag jobbade i Oslo för några år sedan så hade Norges största dagtidning VG en artikelserie som tog upp just det här ämnet. Problemet var att fler och fler unga studentskor prostituerade sig för att få pengar. Det förde tyvärr i sin tur med sig att många av dem drogs in i drogmissbruk. Just vid den tidpunkten låg Oslo nämligen i topp bland överdoser med dödlig utgång i hela Europa. Det kunde man ju aldrig tro om Ole & CO som brukade gå på tur i sina lusekofter.
Citera
2006-01-01, 23:25
Medlem
CharlieRs avatar
Intressant intervju, nacho.
Jag känner själv många tjejer i alla åldrar som i alla fall kan tänka sig att göra det. Såvitt jag vet har ingen av dem gjort det, men det är knappast någonting som man berättar för människor. Det är helt enkelt inte accepterat.
Citera
2006-01-02, 00:29
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Emma: Actually, I have been asked to sell sex a few times but I always thought it wasn’t anything for me.

EHM: What made you change your mind? Where did you get the question?

Emma: The question has arrived when I’ve been chatting on the internet. It seems like a very common question, in particular on the internet. What made me change my mind was that I received a very good offer.

Citat:
EHM: How much did he offer you? What was your reaction?

Emma: 3000 SEK (equivalent to EURO 320 or USD 380 – translator’s note) for normal sex. I was slightly shocked since it felt far beyond my limits to have sex for money.
Hon hade inte en tanke på att sälja sex, men fick alltså ett så bra erbjudande att hon inte kunde tacka nej. Sedan framkommer det att det rörde sig om tre tusen jävla spänn. En skitsumma. Inte mer än vad man kan bränna på en vanlig krogkväll om man har lite otur. Jag har aldrig haft en tanke på att KÖPA sex, men när jag läser detta blir jag nästan sugen, bara för att det är så billigt.

Personligen har jag mycket svårt att tro att en helt vanlig tjej skulle sälja sig så billigt. Allt har ett pris, givetvis, och för rätt summa pengar är jag övertygad om att de allra flesta är beredda att sälja sig, men jag skulle gissa att den summan i de flesta fall behöver innehålla minst en nolla till jämfört med vad denna dam begärde.
Citera
2006-01-02, 00:50
Medlem
till Smockad, det var inte bara 3.000 skr som hon fick utan även ett par märkes skor av onämnt märke vad jag läste i förmiddags. Så då kommer ju "penga" värdet på tjänsten hon sålde upp en del. ett par märkes skor vågar jag väl tro får för allt ifrån 3.000 till 9.000 och i extrema fall 12.000
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in