Citat:
Ursprungligen postat av
megamannen89
vad får man i stockholm idag för cirka 2 miljoner? har 300 tusen kontantinsats som räcker till just 2 miljoner ungefär. lägenhet villa spelar ingen roll. och om det är utanför stockholm är inte hela världen heller. läste att vallentuna är relativt bra och ändå ganska nära
Med risk för att bli tjatig upprepar jag min rek från en annan tråd.
Om du är snabb så kan du hinna få en etta i Skarpnäck för ca 2 Msek. Här är priserna på väg upp. Det har några bra orsaker:
1) Bra läge nära naturen. Ändstation på linje 17, alltså stationen efter svindyra Bagarmossen.
2) Bra lägenheter. De är byggda på mitten av 80-talet så det är modernt planerade lyor.
3) Fint område. Fina hus, väldigt fina innergårdar.
4) Lugnt område. Ygeman har till och med, i TV, framhållit Skarpnäck som success-story när det gäller att få bukt på gängkriminaliteten.
5) Blandat med människor. Även om det är en del invandrare så talar kidsen stockholmska utan brytning och folk är rätt svenniga trots allt. Inte många burkor.
Skarpnäck är kraftigt på gång och köper du en lägenhet här nu har du snabbt gjort en fin affär. Det ligger 20min med tbana från centralen och 12min från Söder.
https://www.booli.se/slutpriser/skar...genhet&rooms=1