• 1
  • 2
2017-05-04, 09:54
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Deras blancolån kräver dock säkerhet.
Ja, men enligt deras egen info så görs det en prövning som ska vara mer personligt anpassad, istället för att tvärneka någon för att den har för låg inkomst. Jag har ingen erfarenhet själv, har bara läst vad de skriver på hemsidan.
Citera
2017-05-04, 12:36
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
Vet själv inte om min inkomst än har precis börjat jobba lite smått. Har för mig att man måste vara heltidsanställd för o låna? Vilket makes sense. Man kan ju förlora jobbet lite hastigare om man bara är deltidsanställd?

Nja, dem flesta låneinstitut kräver inte en heltidstjänst, det brukar baseras mer på vad din faktiska nettoårslön blir.

Utgå från att 125 000 SEK~ nettoårslön är behövligt för att få ansöka. I väldigt få fall räknas CSN med i den summan. Banken kan dock ha särskilda villkor för studerande som arbetar vid sidan av studier.

Kreditkort kan ju vara något att fundera på. Brukar gå att ta ut pengar från kortet som ett "lån". Därefter räknas räntan, oftast, från första dagen. Beroende på hur snabbt du betalar tillbaka skulden så kan det bli väldigt fördelaktigt.

Vill minnas att Swedbank erbjuder något sånt typ av "kortlån"
Citera
2017-05-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Allt sånt är en förhandlingsfråga. 20tkr är inte ens pengar på det stora hela.
och hur förhandlar jag?
Citera
2017-05-04, 22:20
Medlem
Citat:
och hur förhandlar jag?

Förklarar och bevisar hur du ska betala tillbaks pengarna
Citera
2017-05-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Flesta banker e att du måste ha en inkomst på ca 200 K per år.

Finns la vivus . Sms företag som lånar ut en större summa på ca 6-10 månader.

Men ej något tips att ta lån där.
vet du någon annan bank som erbjuder delbetalning?
Citera
2017-05-05, 15:31
Medlem
Ringde Swedbank och det är heltidsanställd som gäller eller att tjäna runt 100tusen om året. Förklarade att jag blev anställd för några veckor sen och att det är deltid och det var inget dom kunde låna ut.

Får prova sms lån då. Vilka ställen rekommenderar ni?
Citera
2017-05-05, 15:37
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ringde Swedbank och det är heltidsanställd som gäller eller att tjäna runt 100tusen om året. Förklarade att jag blev anställd för några veckor sen och att det är deltid och det var inget dom kunde låna ut.

Får prova sms lån då. Vilka ställen rekommenderar ni?
Ingen bra idé. Som jag sa tidigare så kolla med Bluestep innan du går till SMS-rövarna. Annars är en pantbank också ett bättre alternativ om du inte kan få något annat.
Citera
2017-05-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Ingen bra idé. Som jag sa tidigare så kolla med Bluestep innan du går till SMS-rövarna. Annars är en pantbank också ett bättre alternativ om du inte kan få något annat.
Fick inte det av bluestep heller.

Kunde låna 3000 av everydayplus (har lånat av dom
tidigare) men jag vill låna 20000
Citera
2017-05-05, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Eller jag kunde nu ändra kreditgräns från 3000 till 20000 hos everydayplus. Det betyder alltså att jag kan ta ut hela den summan med en gång ? Vet att jag ska betala ca 23tusen tillbaka
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in