• 1
  • 2
2017-05-04, 12:30
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brandbilsproffs
Hej,

Jag köpte för några timmar sen en jävla biljett på en köp och säljsite för vad jag trodde var 35 euro. Nu upptäckte jag att jag betalat mer än 4000kr. Det är absurt. De måste ha ändrat priset, eller så har jag blivit psykiskt störd för jag var helt säker på att det stod 35 euro.

Pengarna är reserverade på mitt konto men har inte dragits. Har hört av mig till Icabanken via meddelanden och bett dem avbryta, tvivlar dock på att de kommer hjälpa till. Kan inte heller ringa då jag bor utomlands. Hur ska jag göra för att få tillbaka pengarna? Polisanmäla sidan?

Om du aktivt genomfört köpet så lönar det sig verkligen inte att polisanmäla. Hör av dig till företaget och be om att få avbryta köpet innan det slutförs. Banken kan inte hjälpa dig då dem endast är mellanhand. Köpe"avtalet" gäller mellan dig i egenskap av konsument och företaget.
Citera
2017-05-04, 16:30
Medlem
Du räknade väl fel i din iver "350€ dela med tio och du har 35€, ungefär 350 kr. Fan va billigt, på jobbet sa de att dessa plåtar kostar ettpar tusen minst!" Tur att du inte fortsatte "tänka";
"Kanske ska köpa ett gäng och kränga på blocket!!!!"?
Citera
2017-05-04, 20:50
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Enligt topic så trodde du betalade i kronor mern det visade sig vara euro.
Alltså stig det 350 och inte 35 som du säger.
Är det för billigt för att vara sant, då är det inte sant.

Funderade på exakt samma sak. Vad menar ts egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in