2017-05-05, 09:17
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Bitchig attitud?

Det är väl iofs inte jag själv bäst lämpad att bedöma, men jag skulle inte påstå att jag har någon aggressivare attityd.
Citera
2017-05-05, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det är väl iofs inte jag själv bäst lämpad att bedöma, men jag skulle inte påstå att jag har någon aggressivare attityd.

Case closed!
Citera
2017-05-05, 09:23
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag vill också försöka! Jag gissar på att du har en sån där lång, svart tygkappa som man knäpper ända upp i halsen, köper havremjölk och chiafrön på Coop i Aspudden, har en normbrytande piercing i näsan, stora glasögon med tunna bågar av 80-talsmått och svarta, manliga kängor, typ Dr Martens!

Du lyssnar nästan bara på gammal androgyn britpop från 80-talet och samtida kickersrap, tänk typ Silvana Imam. Du älskar franska intellektuella filmer då du identifierar dig med de kvinnliga karaktärernas mätta dryghet och fantiserar om den manliga poeten som förälskar sig i den kvinnliga protagonisten.

Självklart har du testat typ tre olika varianter av yoga men inte riktigt fastnat för någon av de, du föredrar att gå på kafé framför att träna även om du inte vill erkänna det, och du är ändå smal så det spelar inte någon roll.

Fick jag några rätt?

Jag vet inte riktigt vilken slags kappa du menar, men den verkar inte stämma överens på något jag har i min garderob. Havremjölk köper jag eftersom vi är allergiker. Chiafrön har jag faktiskt aldrig smakat och har inte riktigt förstått vad man har dem till. Aspudden har jag aldrig besökt. Har inga piercings utom i örat. Är som sagt inte glasögonbärare och Martensskor är bland det fulaste jag vet.

Har iofs inget emot britpop och det händer väl att jag lyssnar, men det är ingen favorit. Rap/hiphop är ett språk jag inte förstår. Gillar fransk film(och massa annan film också såklart), men vet inte om jag kan komma på någon karaktär därur som jag identifierar mig med.

Yoga i kombo med adhd är inget jag rekommenderar Jag har försökt, men det funkar inte och det är inte heller någon träningsform jag trivs med. Går sällan på café och gillar att träna, men det måste vara lustfyllt och kravfritt. Så värst smal är jag inte, men inte överviktig heller.
Citera
2017-05-05, 09:26
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Jag vet inte riktigt vilken slags kappa du menar, men den verkar inte stämma överens på något jag har i min garderob. Havremjölk köper jag eftersom vi är allergiker. Chiafrön har jag faktiskt aldrig smakat och har inte riktigt förstått vad man har dem till. Aspudden har jag aldrig besökt. Har inga piercings utom i örat. Är som sagt inte glasögonbärare och Martensskor är bland det fulaste jag vet.

Har iofs inget emot britpop och det händer väl att jag lyssnar, men det är ingen favorit. Rap/hiphop är ett språk jag inte förstår. Gillar fransk film(och massa annan film också såklart), men vet inte om jag kan komma på någon karaktär därur som jag identifierar mig med.

Yoga i kombo med adhd är inget jag rekommenderar Jag har försökt, men det funkar inte och det är inte heller någon träningsform jag trivs med. Går sällan på café och gillar att träna, men det måste vara lustfyllt och kravfritt. Så värst smal är jag inte, men inte överviktig heller.

Fan, bara ett rätt.. Besviken
Citera
2017-05-05, 09:30
Medlem
Allt detta snack om lila hår och övervikt, bara stereotyper och generaliseringar..

Jag har under ett par år umgåtts, både frivilligt och ofrivilligt, med diverse halvradikala feminister. Visst, en och en annan har haft konstiga frisyrer eller kläder, men generellt ser de ut som vilka tjejer som helst. Gemensamt för alla dessa är dock: Humanistiska utbildningar av olika slag på universitetsnivå. Om ni vill undvika hätska feministiska diskussioner, festa inte med folk från utbildningar i följande: Statsvetenskap (där är det som värst), socionom, språk, kultur, genusvetenskap (!), lärarprogrammet, musik osv osv.

Utseendet är ofta irrelevant, de allra mest extrema feminister jag har träffat har sett ut som vanliga svenska tjejer. Se till yrke, politisk tillhörighet eller utbildning istället.
Citera
2017-05-05, 09:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZodiac
Allt detta snack om lila hår och övervikt, bara stereotyper och generaliseringar..

Jag har under ett par år umgåtts, både frivilligt och ofrivilligt, med diverse halvradikala feminister. Visst, en och en annan har haft konstiga frisyrer eller kläder, men generellt ser de ut som vilka tjejer som helst. Gemensamt för alla dessa är dock: Humanistiska utbildningar av olika slag på universitetsnivå. Om ni vill undvika hätska feministiska diskussioner, festa inte med folk från utbildningar i följande: Statsvetenskap (där är det som värst), socionom, språk, kultur, genusvetenskap (!), lärarprogrammet, musik osv osv.

Utseendet är ofta irrelevant, de allra mest extrema feminister jag har träffat har sett ut som vanliga svenska tjejer. Se till yrke, politisk tillhörighet eller utbildning istället.
Visst kan dom gömma sig lite varstans, vilken utbildning är en bra ledtråd.
Men fittmössa, genusfrisyr, näsring & problemglasögon kan också vara goda ledtrådar.
Citera
2017-05-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZodiac
stereotyper och generaliseringar..

Precis detta diskuteras här, ja.

Om du ser en kille med rastaflätor, bob marley-tröja och adidasbrallor så är chansen god att du har rätt om du antar att han röker gräs, eller hur?

Inget fel i att generalisera m.a.o
Citera
2017-05-05, 09:42
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst kan dom gömma sig lite varstans, vilken utbildning är en bra ledtråd.
Men fittmössa, genusfrisyr, näsring & problemglasögon kan också vara goda ledtrådar.

Har du sett hur hon den senaste RSFL-kvinnan, Suzann Larsdotter, ser ut? Om inte googla
Citera
2017-05-05, 09:54
Medlem
Citat:
Har du sett hur hon den senaste RSFL-kvinnan, Suzann Larsdotter, ser ut? Om inte googla

Holy crap!
Citera
2017-05-05, 10:49
Avslutad
Citat:

Hon ser dock lesbisk ut. Tycker det gör en viss skillnad.

Lite OT, men vad fan är grejen med alla ***dotter namn? Är det ett namnbyte de ansöker om själva eller? (för att undvika -son, uppenbarligen.) Finns ju en bra slalomåkerska som heter så.

Finns väl några män också, tror jag. Undantagsöst alfahannar .
Citera
2017-05-05, 11:24
Medlem
Tervulls avatar
Ofta e dom feta och ovårdade. Ser alltid sura ut. Hatar livet och att de är födda i fel kön. Långt trassligt hår eller korta flatafrisyrer aldrig stylade. Stora tussar under armarna och lurviga ben Ungarna ser ut som taikon. Jo du lär känna igen en feminist på 1 mils avstånd 😷😷😷
Senast redigerad av Tervull 2017-05-05 kl. 11:28.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in