Citat:
Ursprungligen postat av
Devava
Hej kille 33 år som har rigtiga problem med vikten. Varit smal och tjock i 10 tals omgångar så det är sjukt att man inte kan behålla den nedre delen av vikten. Är nu tjockare än någonsin 164cm 96kilo
Jag undrar vad jag ska. Säga till läkaren? Jag har tänkt länge på vad jag ska göra, prövat många bantningsmetoder träffat dietist och haft två PT på gym.
Nu till problemen, är bipolär, varit missbrukare, tablettmissbruk. Inget drickande dock (som att det hjälper) jag vill göra operationen inte pga viktnedgången det skulle jag klara själv, det är för att behålla viktnedgången. Vilket jag aldrig klarat själv.
Vad ska jag säga för att öka chanserna att få operationen. Är motiverad, läst på.
Det jag är rädd för är att jag bara blir tjockare och tjockare och töjer ut huden ännu mer.
Har inte gjort GBP själv, men känner en del som gjort det.
Att du antar att du kommer behålla din vikt bara för att du gjort GBP är felaktigt, har en bekant som är runt 160cm lång, vägde runt 120-130 pannor, han gjorde en GBP, rasade verkligen i vikt, sen kom smällen 4-5 månader efter man såg att han börjat få en normal kropp, han gick upp igen...
Idag väger han ungefär lika mycket som innan operationen (som mina skattepengar betalade...).
En annan bekant jag har gjorde även GBP, rasade i vikt, ersatte sitt ätande med annat att förtära (läs: alkohol), idag är personen alkoholist och väger nära sin tidigare vikt...
Så om du har haft problem med missbruk förut, så skulle jag rekommendera dig att läsa på mycket kring hur missbruk och GBS påverkar varandra.
Länk (OBS! inte läst så ingående själv om just detta, men snubblat över det ett flertal gånger när jag läst om GBP, så tänkte att det är bra att nämna!)
Precis som evilhoney säger, att behålla vikten ligger mer i ett sunt tankesätt kring mat, rutiner och kost. Börja där!
Tack för mig!