2017-05-02, 13:21
Medlem
VodkaTillFrukosts avatar
Hallå Flashback!
Jag tycker att genus är ett väldigt spännande ämne och undrar vad jag kan bli med en utbildning inom genusvetenskap? Vad finns det för jobbmöjligheter? och kan man plugga vidare inom denna vetenskap?
och vad tycker ni om ämnet?

Jag är tacksam för svar
Citera
2017-05-02, 13:22
Medlem
chefredaktör på aftonbladet.
Citera
2017-05-02, 13:24
Medlem
franges avatar
Kommunalanställd kan du säkert bli, antagligen inom skolan och/eller barnomsorgen, för att sprida propagandan och indoktrineringen vidare...
Citera
2017-05-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VodkaTillFrukost
Hallå Flashback!
Jag tycker att genus är ett väldigt spännande ämne och undrar vad jag kan bli med en utbildning inom genusvetenskap? Vad finns det för jobbmöjligheter? och kan man plugga vidare inom denna vetenskap?

Jag är tacksam för svar
Det är ingen vetenskap eftersom den inte arbetar efter vetenskapliga kriterier.
Citera
2017-05-02, 13:32
Medlem
Principess avatar
Utskrattad på kort sikt, men kanske hängd för irriterande dumheter i det långa loppet. Folk gillar inte PK och marxism efter alla dessa år av att ha fått det nedkörda i halsen via media, utbildningar m.m.

Enligt vetenskapen finns två kön. Det finns X- och Y-kromosomer. XX = kvinna, XY = man. Därefter finns det sällsynta mutationer, syndrom och psykiska sjukdomar. Folk är belagda med munkavle, men alla med två fungerande ögon och en hjärntvättsresistent hjärna ser enbart galenskap och perversion när det gäller exempelvis bögar, transor m.m.
Citera
2017-05-02, 13:40
Medlem
A-lagare?

Min åsikt om ämnet, det är en sorglig icke-vetenskaplig smörja som passar degenererade butch flator och hycklande semi-religiösa godhetsknarkare.

Din framtid om du tar utbildningen = 0.

Satsa på något ämne som aldrig kan bli inaktuellt och efterfrågas, samt som faktiskt producerar något positivt. Visst, genus "vetenskap" producerar något, förstörda individer.

Tänk långsiktigt.
Citera
2017-05-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vafalls-
A-lagare?

Min åsikt om ämnet, det är en sorglig icke-vetenskaplig smörja som passar degenererade butch flator och hycklande semi-religiösa godhetsknarkare.

Din framtid om du tar utbildningen = 0.

Satsa på något ämne som aldrig kan bli inaktuellt och efterfrågas, samt som faktiskt producerar något positivt. Visst, genus "vetenskap" producerar något, förstörda individer.

Tänk långsiktigt.
Jag trodde att genus bara var en gren inom psykologin speciellt inriktad på hur vi förhåller oss till kön. Det bör väl vara minst lika vetenskapligt som all annan psykologi?
Citera
2017-05-02, 13:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenFisk3000
Jag trodde att genus bara var en gren inom psykologin speciellt inriktad på hur vi förhåller oss till kön. Det bör väl vara minst lika vetenskapligt som all annan psykologi?

Lika vetenskapligt som homeopati - och ungefär samma typ av personer som sysslar med det, det vill säga mestadels feta virriga kärringar.
Citera
2017-05-02, 14:44
Medlem
Citat:
Hallå Flashback!
Jag tycker att genus är ett väldigt spännande ämne och undrar vad jag kan bli med en utbildning inom genusvetenskap?
Förvirrad
Citera
2017-05-02, 17:11
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Hallå Flashback!

Jag är tacksam för svar

Hamburgervändare på McDonalds eller lokalvårdare är väl vad de flesta genusvetare blir i de fall de nu arbetar överhuvudtaget .
Citera
2017-05-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Hamburgervändare på McDonalds eller lokalvårdare är väl vad de flesta genusvetare blir i de fall de nu arbetar överhuvudtaget .

.... och vad arbetar du med?
Citera
2017-05-02, 18:23
Medlem
papercut-ninjas avatar
Klokare...

...som i någon som vet att denna trådstart hör hemma i Utbildning och Studier, inte i Feminism...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in