Hittar ingen tråd om detta och tycker nog att det finns en del att diskutera.
Den 15 April stökades det loss i Berkeley, förenklat mellan Trumpsupporters och Antifa (typ AFA vad jag förstår), vilket gav upphov till en del underhållande youtubevideos. En händelse som stack ut var hur en maskerad man hackade hål i huvudet på en student för att därefter genast försvinna i folkmassan.
Användare i 4chan, närmare bestämt forumet /pol, pusslade ihop uppgifter och fick fram en identitet, en college professor som efter avslöjandet har gått under jord.
En av alla videor som sammanfattar det hela:
https://youtu.be/8mUU3yqfzWg
Har de ringat in rätt snubbe? Det ser i mina ögon väldigt gediget ut. Hans agerande ligger mycket i linje med vad som uppges ha lärts ut under hans föredrag (förberedande filosofi) och posthistorik på sociala media. Jag vill även minnas att han ska ha köpt ett flertal av de cykellås som användes som vapen, troligen för att det är ett effektivt vapen som inte kan beslagtas som just ett vapen vid liknande tillställningar.
Duger uppgifterna för en fällande dom om polis och åklagare manglat igenom desamma?
Den största frågan är ändå om vi kan räkna med fler sådana här detektivarbeten? Nära nog allt filmas ju numera och våra avtryck på nätet blir ju bara fler och djupare.