2017-04-29, 23:18
Medlem
Hej
Jag måste överföra pengar snabbt som möjligt.
Jag har en swedbank
Jag måste överföra pengar till min kompis.
Kompis skrev mig hans clearing och kontonummer via sms.
Clearingnummer : 3XXX (för säkerhet)
Kontonummer : 3XXX(samma siffror som clearingnummer) BC DEFGH
Han skrev mig så
Jag har försökt att skriva
3XXX i clearingnummer
3XXX BC DEFGH i kontonummer
men swedbank visar mig Du har fyllt i clearingnummer och/eller kontonummer på fel sätt.
Hur ska man göra ?
Senast redigerad av ASDFNASOFJAW 2017-04-29 kl. 23:23.
Citera
2017-04-29, 23:25
Medlem
Använd swish.

Vissa banker använder en nolla mellan clearing och kontonummer istället för mellanrum.
Citera
2017-04-29, 23:27
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Swish ?

Annars skriv 3XXX i clearingnummer, sedan BC DEFGH i kontonumret.

Inte helt 100 men borde vara så!
Citera
2017-04-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Använd swish.

Vissa banker använder en nolla mellan clearing och kontonummer istället för mellanrum.

Ja jag tänkte också att använda Swish, men det kräver att använda BankID också. Problem är att jag inte kommer ihåg BankID kod
Senast redigerad av ASDFNASOFJAW 2017-04-29 kl. 23:34.
Citera
2017-04-29, 23:34
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASDFNASOFJAW
Ja jag tänkte också att använda Swish, men det kräver att använda BankID också. Problem är att jag inte kommer ihåg BankID aktiveringskod
Skapa en ny

Finns inne på dina sidor. Spärra gamla och skaffa nytt.
Citera
2017-04-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ja jag tänkte också att använda Swish, men det kräver att använda BankID också. Problem är att jag inte kommer ihåg BankID aktiveringskod
Radera och lägg in nytt BankID?

Såg nu att du skrivit clearing på två ställen. Som personen ovan skriver så skall clearing endast stå på ett ställe. Antingen i ett separat fält, om det finns två fält, eller (oftast) med en 0 mellan clearing och nummer om det bara finns ett fält. Det skall inte vara mellanrum i kontonumret.
Citera
2017-04-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Radera och lägg in nytt BankID?

Såg nu att du skrivit clearing på två ställen. Som personen ovan skriver så skall clearing endast stå på ett ställe. Antingen i ett separat fält, om det finns två fält, eller (oftast) med en 0 mellan clearing och nummer om det bara finns ett fält. Det skall inte vara mellanrum i kontonumret.

Jag har provat att radera 3XXX från kontonummer och skrev bara BCDEFGH i kontonumret. Det funkade! Men, jag har inte tryckt på godkänna eftersom jag är rädd kanske något ska gå fel.
Hur tror ni, ska man godkänna det?
Citera
2017-04-30, 01:03
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Jag har provat att radera 3XXX från kontonummer och skrev bara BCDEFGH i kontonumret. Det funkade! Men, jag har inte tryckt på godkänna eftersom jag är rädd kanske något ska gå fel.
Hur tror ni, ska man godkänna det?
Din kompis lär få pengarna på onsdag, kanske så sent som torsdag. Så vidare snabbt lär det inte gå.
Citera
2017-04-30, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Din kompis lär få pengarna på onsdag, kanske så sent som torsdag. Så vidare snabbt lär det inte gå.
Hmm inte på måndag? Jag tänkte att pengar ska överföras på måndag om jag gör på helgen
Citera
2017-04-30, 03:59
Medlem
Om måndag inte hade varit röd dag dvs. helg. Räkna med att de finns på kontot tidigast tisdag em.
Citera
2017-04-30, 04:50
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Hmm inte på måndag? Jag tänkte att pengar ska överföras på måndag om jag gör på helgen
Röd dag = Inte bankdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in