• 3
  • 4
2006-01-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
jag hävdar att patchen är ond. jag vet inte hur den fungerar. dessutom dödade den min msn.

va? ,, vilket msn har du ? 7.5.311.0 är denna jag har gjort om ,,

visst tror folk att den är ond så kan jag väl ta bort länken till filen
gjorde den för att hjälpa folk men idioter som har gjort "falska" grejer innan förstör ju för oss som försöker hjälpa och folk som vill ha den hjälpen...

Så om ni är rädda för att jag försöker lura på er något skit eller om ni inte vet vad ni sysslar med så ladda inte ner filen ,,
vill bara hjälpa folk men folk har visst innan sabbat förtroendet för "seriösa" programmerare här på Flashback ..
//Kurre
Citera
2006-01-01, 17:23
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K85
visst tror folk att den är ond så kan jag väl ta bort länken till filen
gjorde den för att hjälpa folk men idioter som har gjort "falska" grejer innan förstör ju för oss som försöker hjälpa och folk som vill ha den hjälpen...

(Jag känner att alkoholen som jag dricker börjar ta över.) Jag nöjer mig med att säga. Låt filen ligga kvar, eller lägg upp den på en personlig hemsida där du kan kontaktas. Där vi kan spåra dig om det vore något jävelskap med programmet. Det skulle betyda mycket för oss paranoida personer.

Det är ett första steg att få lite förtroendekaptial hos oss sura fittor som rycker citat hejvilt och pekar finger.

Sen är det flashback debatt vi delar våra tankar på. Nu är det meningen att du ska käfta emot och försvara din åsikt att detta är ett hederligt program. Ge inte upp!
Citera
2006-01-01, 18:02
Medlem
Seagates avatar
Till trådskaparen: Är det inte onödigt att "redigera bort" flikarna direkt i binären, när det redan finns en inbyggd funktion för detta i MSN Messenger...?

Det enda du behövde ta bort var ju reklamen Dessutom är det litet jävligt när det kommer en nyare version, då behöver du göra en ny exekverbar med.

Reklamen är dock inte så störande, anser jag. Det är värre med flikarna - och de kan man som bekant få bort med en inställning.
Citera
2006-01-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Till trådskaparen: Är det inte onödigt att "redigera bort" flikarna direkt i binären, när det redan finns en inbyggd funktion för detta i MSN Messenger...?

Det enda du behövde ta bort var ju reklamen Dessutom är det litet jävligt när det kommer en nyare version, då behöver du göra en ny exekverbar med.

Reklamen är dock inte så störande, anser jag. Det är värre med flikarna - och de kan man som bekant få bort med en inställning.

hehe ärligt så visste jag inte att dom gick att tabort vanligt :P,
sen finns ju alltid fler som jag som inte vet att det går tabort ,
reklamen jag tagit bort är den stora rutan i huvudfönstret plus msn search fältet under det ,, sen reklamfliken längst ner i varje konversations fönster..

jo det blir en ny för varje ny version av msn men det ser jag inte som ett problem eftersom den takten msn uppdateras så tar det inte lång tid att göra en ny ,, många andra "patchar" behöver en ny version varje gång msn uppdateras oxå ..

det hela började som ett test bara för att se hur "lätt" det var att ta bort reklamen, tog 1-2min första gången ,,
nu har jag mer insikt i koden och det går snabbare o snabbare..

//Kurre
Citera
2006-01-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
(Jag känner att alkoholen som jag dricker börjar ta över.) Jag nöjer mig med att säga. Låt filen ligga kvar, eller lägg upp den på en personlig hemsida där du kan kontaktas. Där vi kan spåra dig om det vore något jävelskap med programmet. Det skulle betyda mycket för oss paranoida personer.

Det är ett första steg att få lite förtroendekaptial hos oss sura fittor som rycker citat hejvilt och pekar finger.

Sen är det flashback debatt vi delar våra tankar på. Nu är det meningen att du ska käfta emot och försvara din åsikt att detta är ett hederligt program. Ge inte upp!

hehe jag ger aldrig upp ,, envis o tjurig är mitt för/efternamn ... :P
Citera
2006-01-01, 19:04
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate

Värst vad du var snusförnuftig eller aningen osäker på vad användaren erbjuder i denna sin tråd. Svaret ligger i binärfilen han erbjöd oss. Vem av oss vi alla här blir den första att att orka ladda hem programmet och utsätta den för de mest rudimentära tester. Det första föreslås kunna bli att leta efter virus eller trojanska hästar.

I andra hand om det inte fungerar vill jag rekomendera första bästa nätverkstrafikscanner för att bringa klarhet i situationen. http://www.ethereal.com/ med det programmets hjälp så kan man se vad som färdas mellan en dator eller en annan.

Nämde jag kanske att han brukade hänga i papparazziforumet enligt hans posthistorik? och det i kontex med mitt första inlägg i denna tråd? -Hmm.. Nej det jag gjorde jag faktiskt inte. Jag kanske inte ville vara ofin av mig och påstå något om användaren?
Citera
2006-01-01, 20:17
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K85
hehe jag ger aldrig upp ,, envis o tjurig är mitt för/efternamn ... :P

Och det är det som är essensen här i livet vill jag hävda, denna ungdomens vilja att oförtrutet kämpa vidare för att uppfylla sina livssanningar dom håller så högt. Detta gör dom trots tillvarons barska element som ständigt piskar dom med förmaningar om bättring och bot.

Nu erkänner jag att jag har uttryckt det jag kan i denna diskussion. Jag har blott att vänta Seagate's troligtvis förödande svar, på mina förhoppningsvis eggande formuleringar. Och jag erkänner redan nu min överman.

Men låt det här vara sagt, att glädjen över att finna denna min överman som så gärna sänker sig till min (debatt)nivå för att skänka mig upplysning är en svår process som tar många offer.

Tack även till dig K85 som du i din tråd lät mig gå så offtopic i.

Men som sagt, mitt resonerande över flashback debatt är att betrakta som över. Nästa steg blir nog att tillfoga smärta åt andra debattörer här. Inte idag, men kanske imorgon. Vad är då syftet med detta ständiga pikande åt andra här i tillvaron?

Det kan vara så att andra finner upplysning, tack vare dessa våra tjuvnyp. jag vet inte. Men till skillnad från den nyligen bannade användaren jedidaja, så borde du redan nu ha en tillräckligt stor textmassa att förfäras över. En textmassa som måste ses i din motdebattörs perspektiv för att det ska finna större mening. Ur ett annat perspektiv skulle man kunna säga -Du måste förstå den du slänger käft med. Eller enklare uttyckt så opponerar du dig bara.

..nu ska jag sova. -Puss alla!
Citera
2006-02-26, 19:39
Medlem
Ha precis formateat om datorn, samt instalerat nytt os, men glömde bort att göra en backup på msn patchen.

Skulle någon vänlig själ kunna hosta den, skulle bli vara mycket tacksam isf.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in