2017-04-29, 00:17
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vem sa att manliga proffessorer inte redan gör detta? Dock tror jag det är vanligare att de ger kvinnor som de finner attraktiva sämre betyg för att dessa inte visar sexuellt intresse för dem.
Alla låter sig påverkas av sina åsikter och känslor. Det är bara korkat att tro något annat.

Jag har rättat texter. Det är lätt att betygsätta objektivt, enbart baserat på materialet som presenterats.
Citera
2017-04-29, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Tyvärr är det så att kunnande och kunnande inte är samma sak. En person som har lärt sig ett yrke är begränsad i sitt tänkande inom det yrket. En person som är utbildad kan förstå sammanhang utanför "det som alltid har fungerat". Det är sanningen. Detta vet alla på våra svenska företag (både bland de som har och de som inte har utbildning). Det finns ingen överlägsenhet i detta påstående. Det är ett faktum, med all respekt.

Nä visst är det så...verksam själv inom en bransch som värdesätter nomenklatur och historiska vingslag. Har servat oss jävligt väl som europeisk kontinent i allmänhet, men då i synnerhet för oss
"öppna" svenskar.

- men hela denna setupp:en har ju brakat samman!! - mest troligt braka den redan kring av slutet av -96, när vi då så sakta började krypa upp efter fetjävlasmällen -93.

Ända sedan dess så har vi normala "dudes" förlorat mot er "godhetsmarodörer/clowner/regimkritisktatueradefeministTranscendentelta-human-trans-bög typer....

Och jag gillar er personligen, men det kommer fet jävla big Förändring inom tre år.
Senast redigerad av victortich 2017-04-29 kl. 00:37.
Citera
2017-04-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag har rättat texter. Det är lätt att betygsätta objektivt, enbart baserat på materialet som presenterats.

Jaha. Men du är inte alla.
Citera
2017-04-29, 00:27
Medlem
Det enklaste är väl om alla tvingas posta samma text?
Ingen blir kränkt, ingen behöver tänka och alla får samma betyg?

Härliga tider och härligt sinnessjukt!
Citera
2017-04-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det enklaste är väl om alla tvingas posta samma text?
Ingen blir kränkt, ingen behöver tänka och alla får samma betyg?

Härliga tider och härligt sinnessjukt!

Ännu enklare att ha könssegregerade skolor.
Citera
2017-04-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vilket tur att hon nu blev våldtagen av en vit en så hon kunde skriva om detta och inte bli lynchad av kåren. Oerhört viktigt att nu poängtera detta som det verkar.

Annars kanske det behövs den berömda sk "trigger-varningen" nu även för känsliga professorer numera. Lyckligtvis har denna professor nu makt så denna unga man inte blir långlivad i den akademiska världen. Snacka om absurd värld som redan bara efter ca 20 års genustrams gjort att professorer inte ens kan se objektivt.

Ja hade ju varit lite kul att se reaktionerna om en vit kvinnlig professor hade blivit "triggered" av en liknande text om kriminalitet bland afro-amerikaner för att det påminde henne om när hon blev rånad av en svart man...
Citera
2017-04-29, 01:11
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag kan konstatera att det råder grav sinnessjukdom bland akademiker idag. Vad fan har hänt eller har dom alltid varigt mentalt efterblivna?

Inte alltid. Vansinnet började runt 40-talet.
Citera
2017-04-29, 01:26
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Tyvärr är det så att kunnande och kunnande inte är samma sak. En person som har lärt sig ett yrke är begränsad i sitt tänkande inom det yrket. En person som är utbildad kan förstå sammanhang utanför "det som alltid har fungerat". Det är sanningen. Detta vet alla på våra svenska företag (både bland de som har och de som inte har utbildning). Det finns ingen överlägsenhet i detta påstående. Det är ett faktum, med all respekt.

Nu blandar du ihop utbildning med intelligens.

Jag känner minst tio otroligt begränsade och trångsynta individer med högre utbildning och minst lika många allmänt begåvade och otroligt smarta och breda individer med förmågan att tänka väl utanför de invanda boxarna utan utbildning.

Det finns en anledning till att rekryteringsfirmorna har börjat använda personlighets- och begåvningstest...
Citera
2017-04-29, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Inte alltid. Vansinnet började runt 40-talet.

Njaee. tror det tog lite längre tid..

1990 fanns det tre stycken s.k utanförskapsområden i Sverige! (rosengård, ett ställe i Lkpg, och ett ställe i Järva)

2002 fanns det 128 områden.
Citera
2017-04-29, 08:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nu blev ni allt kränkta va?
Jag tycker synd om tjejen. Det påminner lite om Bellas Vänner från Könskriget, där en person kan bli så indoktrinerad och skrämd att hon blir irrationell och tappar förståndet. Det är en av nackdelarna med sekter som feminismen, tyvärr. De börjar till slut tro på sina egna narrativ. Så länge det är lönegapet och saker som inte börjar skada folk är det väl okej, men när det blir könsmaktsordning, toxisk maskunilitet så börjar det krypa lite obehag, för att ordet innehåller ett hotfullt element. När det kommer till myter som College Campus rape eller vår egen variant om tafsandet överallt, så börjar sektmedlemmar röra på sig och känna att de upplevt något och stiga fram och vittna om det som i vilken frikyrka som helst.
Sen spårar det ur för en del, de börjar leta efter sätt att bli uppmärksammade på, som ju verkar vara en drivkraft hos många "duktiga" apostlar av sektens sanning.
https://youtu.be/kMS4AEhKwCg
Citera
2017-04-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tycker synd om tjejen. Det påminner lite om Bellas Vänner från Könskriget, där en person kan bli så indoktrinerad och skrämd att hon blir irrationell och tappar förståndet. Det är en av nackdelarna med sekter som feminismen, tyvärr. De börjar till slut tro på sina egna narrativ. Så länge det är lönegapet och saker som inte börjar skada folk är det väl okej, men när det blir könsmaktsordning, toxisk maskunilitet så börjar det krypa lite obehag, för att ordet innehåller ett hotfullt element. När det kommer till myter som College Campus rape eller vår egen variant om tafsandet överallt, så börjar sektmedlemmar röra på sig och känna att de upplevt något och stiga fram och vittna om det som i vilken frikyrka som helst.
Sen spårar det ur för en del, de börjar leta efter sätt att bli uppmärksammade på, som ju verkar vara en drivkraft hos många "duktiga" apostlar av sektens sanning.
https://youtu.be/kMS4AEhKwCg

Varför gör du det? Är det inte mer synd om Hagamannen?
Citera
2017-04-29, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Reagerade också på det, det får det att låta som det är något alla har eller vill ha, min mamma, min pappa, min bil liksom.

Som om det är nånting man ska upprätthålla en relation till..

Men man förstår ju att i dom där kretsarna är det bäst att ha en, och inte glömma att man har den.

Det ligger också nära företeelsen att om man blir våldtagen av en man så måste man gifta sig, med just honom, minns inte i vilka av alla sjuka kulturer det förekommer.
Och då förstår man att man ska känna att det gäller att skaffa sig en egen våldtäktsman, min våldtäktsman,
fort som faan så att man inte blir utan.

Och då är vi inne på att man ska bejaka BDSM,
vara ägd,
strypsex,
sjalsnaran runt halsen,
hijab.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in