Citat:
Ursprungligen postat av
fonder
Vadå, det är ju ett jobb personen gör precis som jag gör ett jobb. Jag får 90 kr för timmen jag ger på jobbet och personen här får 180-200 kr där hälften är personens tid (precis som jag) och hälften bilkostnaden så jag förstår inte vad det är jag ska dra åt helvete åt. Personen får lika mycket betalt som jag får på mitt jobb så jag förstår inte att du menar att personen ska få en läkares lön.
Du pratade om 1 timme. Att köra bil eller rättare sagt skjutsa en timme är värt 90 kr tycker du. Detta får du självklart tycka men tror inte någon i Sverige med körkort och bil kommer hålla med dig.
Bortser man från det så tycker du att bilkostnaden för 1 timmes skjuts är 90 kr också.
Här behöver man ju egentligen inte säga något mer. Jag menar om man räknar lågt med en milkostnad på 30 kr så behöver man ju inte ha gått i skolan många dagar för att förstå att det blir en förlust att skjutsa en sådan som dig?
"
så jag tänker att jag ska betala personen ca 180-200 kr per timme i de ca 200 kronorna tänker jag att personens tid, bensin och slitage och liknande ingå. "
En resa på 1 timme med t.ex. Uber: 925 - 1 218 kr.
Ungefär samma med Taxi.
Så att du tycker att 300 kr för bilersättning och någon slant till personen för 1 timmes skjuts är "
en läkares lön" betyder ju att folk som kör Uber och Taxi inte bara tjänar mer än en läkare, de tjänar nästan det dubbla.
Tror jag ska börja köra Taxi så kan man njuta av 100 lax i månaden.
Lycka till.