Jag hade den stora förmånen att grunda nyårsätandet med tre kokta i bröd samt ett par kalla bira hemma hos far, framför Premier League.
Därefter vart det ett par öl hemma hos kompisen varpå vi gemensamt begav oss till den riktiga maten.
Värdinnans syster har jobbat på Thaikrog och bjöd på en förrätt av scampi och championsoppa. Mycket stark och god soppa. Till detta bjöds ett vitt vin, men jag var redan bedövad sedan tidigare så jag fortsatte med öl.
Till varmrätt var det tre rätter. En biffsallad (vem har sagt att sallad är farligt?), en nudelwok och en fläskrätt med ris. Rödvin till detta men liksom tidigare valde jag att fortsätta med öl.
Efter detta drack jag en massa nyköping och grogg och fyllde på med mer mat.
Det värsta var att all mat var fördelad i mumsbitar och att man således kunde skyffla i sig läckerheterna. när vi hade ätit ett par portioner var så blev man helt däst.
Jag lyckades enbart dricka tre öl till på hela kvällen (vi började äta klockan 18:30) och bannade mig själv ordnetligt när jag inte ens kunde titta på den underbara ostbrickan.
Nästa år blir det mindre föda och mer fylla. Man kan ju inte komma ihåg tolvslaget varje år!?