Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag kommenterar den information som kommer mig till del, bl.a. genom Googles nyhetsflöde. Det är vad jag och folk i allmänhet känner till om Northvolt.
Är det inte bättre att kommentera artiklar som man då har läst istället för att vinkla tidningsrubriker till något som passar ens teser? Som denna gång när det handlar om en lärare med flera års erfarenhet som flyttat till skellefteå för att hennes man tog ett jobb som projektledare på NV.
Du vet... det som står i artikeln som du länkat till i blindo.
Citat:
Jag tänker inte resa till Skellefteå eller lösa tidningsprenummerationer, som föreslagits i tråden.
Det är självklart synd att du inte vill ta del av den informationen som är både lättillgänglig och inte direkt hemlig. Pilotanläggningen i Västerås kanske är närmre, vad vet jag. Där skulle du kunna besöka och se hur NV bör se ut om ca 18 månader (gissning från min sida, de borde vara så långt före)
Glöm inte att jag även föreslagit att du kan ringa samt maila dem.
Citat:
Hur det går för fabriken har vi rätt att veta, vi har alla bidragt till dess finansiering. Detta borde upp i stora media, utan betalväggar. Men jag gissar att stora media och högre politiker inte vågar syna Northvolt eftersom EU-pengar är inblandade.
Vilken tur att vi redan vet det. De är under uppstart, med allt som heter uppstartsfas som hör till. Jag gissar på att media förstår vad uppstartsfas är och därmed inte är så jätteintresserade av att skriva om att "idag gick det 2% bättre än igår, i förrgår gick det 1% sämre än dagen innan. Pelle håller på att skriva instruktioner för en maskin som just tagits i bruk och kalle ser om han kan lösa tryckfallet på färskvattenledningen till något diffust kyltorn. Kajsa försöker svetsa ihop en länk som blivit två cm för kort under bygget och Rasmus klagar över att kaffebryggaren inte har el i just det rätta uttaget.
Det är mycket mer sannolikt än någon mediakonspiration från EU-nivå.
Citat:
Statsministern åkte ju till Västerås och inte till den stora fabriken i Skellefteå när han nyligen besökte företaget.
Han kanske, liksom du, har ett väldigt fullt schema och tycker att det är en lång resa.
Citat:
En artikelrubrik som säger att en person valt att inte jobba på Northvolt är anmärkningsvärd. Rubrikerna förväntas i första hand handla om företagets produktion, anser jag.
Vore det inte lite att lägga alla ägg i en korg om bägge jobbade där? Eller, just ja, du läser inte artiklarna utan bara rubrikerna.