• 1
  • 2
2017-04-27, 07:30
Medlem
GekkoBleus avatar
Jag tycker att lärare borde få tillbaka sin auktoritet och handgripligen ta ut en unge i korridoren eller döma ut omedelbar kvarsittning och dylikt. Så var det när jag var grabb, vi var inga duvungar och det blev folk av alla till slut.

Och så måste det bli ordning på föräldrars syn på uppfostran också, med vikt på sunt förnuft och gott uppförande. Det slarvas i alla läger.
Citera
2017-04-27, 10:47
Bannlyst
Snälla TS gör oss alla föräldrar en tjänst och lämna den lappen till skolans rektor. Det är fullständigt bedrövligt att en lärare har magen att klaga på en eklevs fokus när hon själv uttrycker och skriver som om hon fortfarande gick i högstadiet. Personligen hade jag blviit rädd om en lärare visade sig ha språkliga brister.
Citera
2017-04-27, 10:52
Medlem
udons avatar
utgångspunkten i sådana här sammanhang är alltid att ditt barn faktiskt har misskött sig och inte visat respekt. Även om det finns elaka/korkade lärare så är sannolikheten högre att ditt barn betett sig dåligt. Det ingår liksom i att vara barn.

När du pratat med ditt barn tar du kontakt med läraren och känner av hur denne ter sig och argumenterar. Du kan vänligt påpeka att denne även kan ringa dig istället om det sker igen.
Citera
2017-04-27, 10:55
Medlem
Det finns uppenbarligen två läger här.
Ena sidan tycker att man bör ta tag i det problem som uppstått på lektionen och hitta en lösning.
Andra sidan tycker att man istället ska klaga på hur läraren skriver.

Att lappen är dåligt skriven går inte att förneka, men är det det viktigaste här?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in