• 2
  • 3
2017-04-26, 18:35
Medlem
F.Hansens avatar
Lägg upp privat dårå
Citera
2018-06-22, 13:02
Medlem
Slutade med att träna quads helt en period, men framsida lår är fortfarande rätt så "gropiga". Alltså inte konvexa från sidan. Man måste väl kunna fixa det på något sätt så att musklerna jämnas ut? Någon som har ett tips?
Citera
2018-06-22, 14:56
Medlem
rosanagellacks avatar
Ja du måste visa bild!

Ingen kan ge dig bra tips om du ej visar bild
Citera
2018-06-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosanagellack
Ja du måste visa bild!

Ingen kan ge dig bra tips om du ej visar bild
Ska se om jag har en bild som det syns på, tar typ aldrig bilder på mig själv...
Skulle inte kalla mig själv "vältränad" så förvänta dig inga stora muskler haha.
Citera
2018-06-23, 12:19
Medlem
rosanagellacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiiiie
Ska se om jag har en bild som det syns på, tar typ aldrig bilder på mig själv...
Skulle inte kalla mig själv "vältränad" så förvänta dig inga stora muskler haha.
Ingen fara om du är tränad eller otränad, det är mer fenomenet att du beskriver området som gropig:-)
Citera
2018-06-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ingen fara om du är tränad eller otränad, det är mer fenomenet att du beskriver området som gropig:-)
Inte världens bästa bild, har typ inga bilder på mig själv i profil. Men du kan se ungefär hur det ser ut iallafall. Du ser att framsidan av låren inte är en jämn konvex båge, utan det går typ "inåt" på mitten av låret. Detta blir mer synligt om jag tränar framsida lår, och försvinner nästan helt när jag inte tränar alls. Finns det något sätt att "träna" bort detta? :/

https://imgur.com/a/pSzf4Ap
Citera
2018-06-23, 15:37
Medlem
rosanagellacks avatar
Citat:
Inte världens bästa bild, har typ inga bilder på mig själv i profil. Men du kan se ungefär hur det ser ut iallafall. Du ser att framsidan av låren inte är en jämn konvex båge, utan det går typ "inåt" på mitten av låret. Detta blir mer synligt om jag tränar framsida lår, och försvinner nästan helt när jag inte tränar alls. Finns det något sätt att "träna" bort detta? :/

https://imgur.com/a/pSzf4Ap

Men hur snygg?!

Som jag uppfattar det så är det alltså rectus femoris som växt av träning som då buktar ut sådär,
Alltså framsidans muskel i mitten av låret.

Sedan har alla olika muskelfästen, en del har längre muskelfäste medans andra har kortare muskelfäste.

Det kan man ej göra något åt, jag lovar dig att INGEN bryr sig om det lilla du själv ser:-)
Citera
2018-06-23, 16:10
Medlem
Citat:
Men hur snygg?!

Som jag uppfattar det så är det alltså rectus femoris som växt av träning som då buktar ut sådär,
Alltså framsidans muskel i mitten av låret.

Sedan har alla olika muskelfästen, en del har längre muskelfäste medans andra har kortare muskelfäste.

Det kan man ej göra något åt, jag lovar dig att INGEN bryr sig om det lilla du själv ser:-)
Haha tack XD
Betyder det att jag har ett kort muskelfäste där och att den slutar "tidigt" och därför blir det som ett glapp? Finns där inga andra muskler i närheten som kan fylla igen glappet lite, så att det blir mindre synligt?

Jo, jag vet att ingen förmodligen bryr sig om det.
Har dock hängt upp mig lite på det, och fått lite smått komplex. Jag borde ju egentligen strunta i det :/ men vill åtminstone försöka "fixa" det så gott det går, så har jag iallafall gjort vad jag kunnat.
Citera
2018-06-23, 16:39
Medlem
rosanagellacks avatar
Citat:
Haha tack XD
Betyder det att jag har ett kort muskelfäste där och att den slutar "tidigt" och därför blir det som ett glapp? Finns där inga andra muskler i närheten som kan fylla igen glappet lite, så att det blir mindre synligt?

Jo, jag vet att ingen förmodligen bryr sig om det.
Har dock hängt upp mig lite på det, och fått lite smått komplex. Jag borde ju egentligen strunta i det :/ men vill åtminstone försöka "fixa" det så gott det går, så har jag iallafall gjort vad jag kunnat.

Det enda du kan göra är att fortsätta träna hela låren med knäböj,utfall,bulgariska utfall och benspark mm för att bygga upp musklerna i låren.

Ja, det kan ju vara så att ditt muskelfäste är lite kortare just där.

Själv har jag en inbuktning på mitt vänstra lår högst upp som jag själv tänkte på förr, men fästet är ju inte exakt samma på varje sida av benen, så nu har jag släppt den tanken.

Det finns så mycket saker att hänga upp sig på så man kan bli helt galen till slut :-D
Så försök åtminstone att låta bli att titta dig blint på ditt lår så att du inte faller offer för mer stress och mår sämre pga av det.

Man tittar alltid på helheten av en person och inte på en liten detalj, blir så onödig påfrestning för en själv.

Jag pratar med av egen erfarenhet så jag vet hur jobbigt det kan bli i slutänden.

Så kör på, du ser hälsosam och fräsch ut !
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in