2017-04-24, 13:56
Medlem
Hej vänner.

Efter många års läsning har jag beslutat mig för att starta ett konto, så varför inte starta sin riktiga flashback-karriär med en rusrapport?

Info & Bakgrund:
Kön: Man
Ålder: 25-26
Vikt: 67-75KG
Längd: 170-185 lång
Sysselsättning: Studier/Arbete. 100/50%.
Övrigt: Utreds för ADHD/"Kronisk depression" och terapi för en del grejer.

Tidigare erfarenheter med div. preparat:
Z-analoger/Stilnoct/Sobril - Dagligen.
Kodein/morfin/metadon- för att få avslappnande rus, ett par gånger i veckan.
Cannabis - Främst skitcannabis som knappt märktes av.
Alkohol. - OFC

Storyn..
Bestämde mig häromdagen för att lägga stressen på hyllan och inhandla lite planta. Att sitta och pimpla alkohol blandat med div. preparat började slita rejält på kropp och sinne, framförallt ville jag inte fortsätta med skiten för att jag aldrig kommer ihåg vad jag gjort dagen efter (svårt att hålla mig inom rimliga gränser gällande det mesta) och sneat ur rejält senaste tiden nästan varje gång jag slängt i mig massa kombos.

Mina andra mediciner har gjort sitt, det är rävgift rent ut sagt. Effexor mm.. gör inte ett piss annat än att sätta mig i en isolerad bubbla och fatta noll. Det var alltså dags för något som skulle ge lugn och frid till mitt annars vilda okontrollerade och främst destruktiva sinne.

Sagt och gjort, några samtal senare och en lång promenad till en kran relativt känd av andra för att leverera bra skit. Personen är även någon som jag umgåtts en del med av haft i umgänget så att säga. Vi kan kalla honom för Jens. Jag litar på Jens jävligt mycket, solid kille..

Väl hos honom känner jag direkt lukten av cannabis, han är en entusiast av detta b.la. preparat. Ligger lite tillbehör och gräs här och där. Hälsar, går in och sätter oss vid datorn och bara chillar. Det är kväll, inte allt för sent.

Efter lite slötittande på streams, film, serier och CS hostar jag upp riksdalerna och mottager en påse av "det fetaste du kommer se i Sverige på ett tag". Det visade sig vara rätt fett, kanske inte på det sättet jag eller han hoppades på. Men som sagt, i trust this guy, så whatever.

Efter ca 3-4 dassiga försök till att rulla med han vid sidan om mig skrattandes åt min orutin får jag äntligen till en tät, fast, FET rulle. "Kan jag röka inne eller ska vi dra ut?"

Jens svarar med, vem fan bryr sig, lighta den och kör ba!
Jag tänder på, inhalerar lite och tar en redig klunk vit rom han ställt fram. Känner inget vid detta laget såklart. Efter ca halva förbrukningen av jointen blir jag lite stressad, jag hade ju rätt höga förväntningar! Drar nu flera stora, hetsiga bloss följt av halva glaset sprit.

Här går det åt helvete.

Det kändes som att jag svalde rök, kände att jag blev helt jävla VÄCK och att alla muskler lade av. SVINSKÖNT alltså. Sedan slutar jag höra vad fan Jensa säger, han babblar högt som fan annars och jag vet nu att jag är helt jävla borta. Känner min puls i hela kroppen och hjärtat rusar, såklart börjar jag nojja så in i helvete. Vad händer, är jag allergisk, kommer jag avlida här? I helvete heller, ska jag dö så gör jag det hemma med Pantera i lurarna.

Säger till Jens att jag måste dra hem och "gå ut med hunden" (jag har ingen hund)
Stressar sedan iväg till den lilla hallen och ska gå efter skohornet, när jag reser mig upp händer ingenting. Kroppen reagerar inte, andra försöket kommer jag upp, vinglar ut i hallen och tar tag i skohornet.

Här blir det helt svart. Jag vaknar till men ser ingenting, kan inte öppna ögonen och hör en röst skrika diskant och distant om jag är vaken och hur jag mår. Tydligen tog jag skohornet för att sedan ramla ihop som en säck potatis. Vaknar till efter 2 minuters intensivt ruskande i mitt huvud, tack Jens. Känner för en sekund att jag mår bra, fan jag svimmade bara. Nästa sekund svimmar jag igen. Samma sak, hör honom men ser ingenting. Vaknar till, somnar om. Detta pågick i ca 15 minuter. Nästa gång jag vaknar hänger jag över toaletten, Jens håller mig under armhålan och säger att jag borde sitta här ett tag. Jag håller med.

Dricker vatten, äter godis och spyr lite. Sen mår jag bra igen, hög som ett jävla hus. Men jag känner mig medvetande och endast aningen vinglig.

Jens säger att jag kan gå hem nu, han är nog både less och orolig för att jag ska dö i hans lägenhet eller något.. Lugnt! Fan jag känner mig rätt stabil.

Tar på mig allt, vandrar iväg. NÄHEDU!! Säger kroppen, 2 meter utanför lägenhetsporten däckar jag igen, rakt ner i busken och har av bulorna i skallen att bedöma, ramlat rakt ner i buskaget på stenar och skit. Vaknar och ligger kvar, vill fan inte att någon ska ringa ambulans när jag har en helvetes massa gräs i jackfickan och en halv joint ovanpå örat (coolboyp12, jag vet)

Så jag ligger kvar, hela världen snurrar och jag hör folk prata. De nämner mitt namn men jag ser ingen. Blir riktigt jävla orolig att något är helt fel. Så jag börjar SPRINGA hemåt, måste sett förjävligt ut, tog mig 20 min att springa vilket annars tagit 10 min att gå lugnt. Läs, zickzackade förmodligen in i diverse fasta objekt och hade nog problem med att hitta.

Vaknade dagen efter på eftermiddagen i duschen, med vattnet rinnande

Så det var det, rolig första gång på riktigt weed.
Har även en fråga för er rutinerade - Jag tar rikligt med benzo och z-analoger vid sängdags, senast kvällen dagen innan. Kan det vara så att det kickat in tillsammans med weedet? Eller är jag bara sjukt känslig för effekten..?

Må väl folket.

/Ordem
Citera
2017-04-25, 01:45
Medlem
Va i helvete?
Du måste fått i dig bra mkt benzo innan spriten du drack medans du rökte.

Detta är så långt ifrån ett cannabisrus man kan komma.
Citera
2017-04-25, 02:03
Medlem
Du rökte nog för mycket bara, en sidopunkt är att om du har ångest från början och behöver äta benzo för att sova etc skulle jag nog avstå helt från Cannabisen om jag vore du, ge påsen till någon kompis, svälj stoltheten och inse att Cannabis inte är för dig, så hade jag gjort.
Min erfarenhet är att folk som röker för att må bra, inte för att må bättre, passar helt enkelt inte att röka Cannabis.

Den "optimala" Cannabisbrukaren = Killen/tjejen som kan lägga sig och sova på kvällen, somna som en stock utan större besvär, inte den som måste ha lampan tänd, ha tv-bruset på i bakgrunden för att kunna sova. Killen som inte får ångest på en bakfylla utan bara känner sig sliten.
Personen som inte får brutal ångest/mår extremt dåligt om hen fått 3h sömn istället för 8h utan är glad ändå, etc etc etc.

Om du nu känner att du måste röka, mecka en minimal joint och arbeta dig uppåt , börja med 0.1g plus tobak (du verkar ha noll tolerans så kommer säkert kicka på rätt bra).
Citera
2017-04-25, 14:52
Medlem
Kan ju vara så simpelt att du fick en ordentlig ångestattack, då du har psykiska besvär, nojjade som fan och troligtvis rökte på tok för mycket då Jens verkar vara en typ som bolmar jävligt mycket i tid och otid.

Var glad att du slapp åka med på vansinnesfärd i en Volvo i 200km/h när du var bäng, det är inte kul har jag hört. ;)
Citera
2017-04-25, 22:00
Medlem
Bluepants avatar
Låter som att du rökte för mycket och fick blodsockerfall Har hört talas om detta flera gånger tidigare, cannabis verkar kunna påverka blodsockret så om det redan är lite lågt och man röker väldigt mycket så kan det sjunka väldigt fort. Man svimmar inte av lite cannabis inte.
Citera
2017-04-27, 14:53
Medlem
grymt101s avatar
låter ju helt sjukt haha. Gissar på lågt blodsocker eller något liknande, en polare till mig svimma på TC fett bäng pga. att han inte käkat på hela dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in