Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-24, 08:33
  #1
Medlem
Jag ska flytta 120 mil bort för jobb och då undrar jag vilka eventuella avdrag man kan göra? Sa upp mig och gick på dagen från jobbet för 1 månad sen men är inte inskriven på arbetsförmedlingen så eventuella flyttbidrag är väl kört. Hur funkar det med dubbel bosättning, jag kommer säga upp lägenheten men har en stuga här uppe att stå skriven på, eller ska man stå skriven på den nya arbetsorten? Man kan dra schablon 66 kr per dag första månaden och för logi i upp till två år.. nått mer? Kommer hyra där borta.
Citera
2017-04-24, 08:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crilleee
Jag ska flytta 120 mil bort för jobb och då undrar jag vilka eventuella avdrag man kan göra? Sa upp mig och gick på dagen från jobbet för 1 månad sen men är inte inskriven på arbetsförmedlingen så eventuella flyttbidrag är väl kört. Hur funkar det med dubbel bosättning, jag kommer säga upp lägenheten men har en stuga här uppe att stå skriven på, eller ska man stå skriven på den nya arbetsorten? Man kan dra schablon 66 kr per dag första månaden och för logi i upp till två år.. nått mer? Kommer hyra där borta.
Du måste ha två bostäder för att få göra avdrag för dubbelt boende. Framför allt måste du ha dubbla kostnader för hyra eller dylikt för att få avdraget. Så du får klara dig utan bidrag som det ser ut nu. Möjligen kan du yrka avdrag för dubbelt boende under uppsägningstiden.
Citera
2017-04-24, 10:00
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crilleee
Jag ska flytta 120 mil bort för jobb och då undrar jag vilka eventuella avdrag man kan göra? Sa upp mig och gick på dagen från jobbet för 1 månad sen men är inte inskriven på arbetsförmedlingen så eventuella flyttbidrag är väl kört. Hur funkar det med dubbel bosättning, jag kommer säga upp lägenheten men har en stuga här uppe att stå skriven på, eller ska man stå skriven på den nya arbetsorten? Man kan dra schablon 66 kr per dag första månaden och för logi i upp till två år.. nått mer? Kommer hyra där borta.

Jag ser inte att du kan göra några avdrag alls utan att fuska med folkbokföring och/eller deklaration.
Citera
2017-04-24, 11:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jag ser inte att du kan göra några avdrag alls utan att fuska med folkbokföring och/eller deklaration.

Jag drar mig inte för att slira lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback