Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-05-04, 22:41
Medlem
drozboxs avatar
Ja det funkar, men det är så jävla äckligt. Allt hår åker inte av av sig självt, så du får stå i duschen tex och dra av det med fingrarna. När jag gjorde det så fick jag lite småpanik, stod i duschen o pillade i ungefär 30-40 minuter, men jävlar va skönt de är om man har mycket hår, som en babyrumpa.

OBS: tänk på att inte snåla med krämen, du ska ta MER än vad du tror du behöver. Annars måste du göra om det flera gånger, och tro mig, de är fan de jobbigaste som finns.
Citera
2018-10-09, 17:37
Medlem
Goldbeachs avatar
Nu har jag INTE testat på varken pungen eller arslet, men jag köpte en tub Veet for men för ett par dagar sedan och jag tycker inte att det fungerar.
(Köpte det för skallen så jag skulle slippa hyveln.)

Testade andra gången IDAG, och lät det sitta i 6 minuter (som är max).
Jag har ca 3 mm hårväxt på skallen sedan förra rakningen.

Vet inte om jag gör fel, men för mig fungerar det inte alls.
Citera
2018-10-09, 19:34
Medlem
Jag är tjej och använder Veet, funkar jättebra på de flesta delar av kroppen. Men de gånger jag har råkat få det alldeles för nära slidan eller anus har det svidit rejält, då har jag knappt kunnat gå på ett par dagar
Där får man nog raka eller vaxa. Om man nu vågar det.
Sen är väl inte alla lika känsliga överallt, så jag vet inte. Känns bara inte som att man vill ha de där kemikalierna just vid dessa områden.
Önskar att det inte luktade så illa också...
Citera
2018-10-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldbeach
Nu har jag INTE testat på varken pungen eller arslet, men jag köpte en tub Veet for men för ett par dagar sedan och jag tycker inte att det fungerar.
(Köpte det för skallen så jag skulle slippa hyveln.)

Testade andra gången IDAG, och lät det sitta i 6 minuter (som är max).
Jag har ca 3 mm hårväxt på skallen sedan förra rakningen.

Vet inte om jag gör fel, men för mig fungerar det inte alls.

Jag har rätt kraftig hårväxt, grova strån, så 6 minuter brukar inte räcka för mig. Brukar låta den vara på i 8-10 minuter även om det inte rekommenderas av dem... Annars går inte håret av. Men det har aldrig skadat mig att ha den på i några extra minuter. Har inte så känslig hy heller iofs. Testa att ha den lite längre, def kan göra stor skillnad. Om du börjar känna att det svider så tvättar du av det direkt och håller dig borta
Citera
2018-10-12, 19:53
Medlem
Att rekommendera är väl att testa på nåt mindre och inte så känsligt område och se hur huden reagerar!
Själv blir jag rödflammig och irriterad i huden på benen så gör inte det mer, blir nästan som exem. Läker ungefär efter lika lång tid som det tar för håret att växa ut igen. 😂
(skulle alltså aldrig själv ta det på mer känslig hud . Bara å hoppas att du inte är likadan )
Citera
2018-10-12, 20:00
Medlem
Det luktar om krämen, huden blir lite torr och konstig och det svider lite men det går fort över.
Citera
2018-10-13, 16:19
Medlem
Japp, funkar bra för håren i röva. Timing är allt, sitter det på för länge svider det efter. Annars inte.

Känns hygieniskt att ta bort håren runt anus (aka sjukt mycket lättare att torkar ner efter nummer 2)

Använder veet.

Vaxa är säkerligen en alternativ, men inget man gör själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in