Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 19:14
  #1
Medlem
Tjenare,

Är det någon här som håller på med "flipping", köper och säljer saker på antingen tradera, blocket eller ebay ofta eller kanske har det som extraknäck? Nu menar jag förstås inte någon som bara har sålt någon enstaka pryl utan mer någon som aktivt letar efter saker i second hand affärer eller på aktioner.
Skulle vilja gärna vilja få lite tips om detta =)

uppskattar alla svar!
Citera
2017-04-22, 19:17
  #2
Medlem
sasos avatar
skatteverket har bra koll på tradera
tänkt på det
Citera
2017-04-22, 19:56
  #3
Avstängd
sickoldmans avatar
Det är inga stora vinster. Mycket slit för ingenting. Tradera kunder är dom snålaste människor du kan hitta. Dom är alltid beredda att åka tvärs över stan för att slippa betala frakten.

Ps. om du har en bra "niche" prova det ändå, värt att prova.
Citera
2017-04-22, 21:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickoldman
Det är inga stora vinster. Mycket slit för ingenting. Tradera kunder är dom snålaste människor du kan hitta. Dom är alltid beredda att åka tvärs över stan för att slippa betala frakten.

Ps. om du har en bra "niche" prova det ändå, värt att prova.


Okok, låter som det hade varit bättre om man var i större land som USA där the demand hade varit större...
Citera
2017-04-23, 08:07
  #5
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handle
Okok, låter som det hade varit bättre om man var i större land som USA där the demand hade varit större...

Sverige är ingen stor marknad
Citera
2019-01-11, 19:01
  #6
Medlem
Jag är inne på detta då jag har ett intresse för att gå på loppisar. Jag tänkte försöka bli seriösare med det och tjäna mer cash. Jag vill bara kika ifall du har haft någon erfarenhet av detta nu eller om du har börjat med det? Typ, vad går hem i Sverige/vad vill folk ha? Vart ska man leta?
Citera
2019-01-12, 09:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david_w
Jag är inne på detta då jag har ett intresse för att gå på loppisar. Jag tänkte försöka bli seriösare med det och tjäna mer cash. Jag vill bara kika ifall du har haft någon erfarenhet av detta nu eller om du har börjat med det? Typ, vad går hem i Sverige/vad vill folk ha? Vart ska man leta?
Det fungerar om man har kunskap om det man säljer och gör sin efterforskning. Gäller också att man kan attraherar den köpgrupp som letar efter samlarföremål, rariteter osv.

En bra början är att leta på Erikshjälpen, röda korset eller blocket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback