2017-09-14, 20:20
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Jag återkommer i ämnet. I dag har jag en krönika inne på Snaphanen som du gärna får ta del av och sprida vidare här:

http://snaphanen.dk/2017/09/12/bronc...ka-sirensaang/

/Bronco
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Helt suverän krönika, Bronco!!! Sprider den vidare via twitter och Samhällsnytt!
Instämmer, en mycket bra text. Den borde spridas till de största dagstidningarna och göras till film. Någon borde göra ett hopklipp av statsministens uttalande följt av faktumet att de är kvar och få med en del av det du skrivit.

Jag har inte hängt med helt på sistone
Citera
2017-09-18, 09:54
Medlem
Aurvandil207s avatar
Jag ska inte bli för långrandig men nu sitter man på Avpi... jag menar så klart Samhällsnytt.. och förfärar sig över valresultatet i kyrkan. Det ser nästan ut som ett gigantiskt kollektivt husförhör och stämningen är direkt toxisk. För det första. Hur stor kampanj har SD haft ang detta valet? Hur många bra kristna företrädare från sitt eget led har man lyft fram som skulle kunna ge ett uppsving åt kristendomen i modern tid? Har man skickat hem specifika valsedlar till SD-medlemmar? För det andra. Har man haft ytterligare sekularisering på schemat för att komma ifrån en politisk dominans inom religionen generellt för kan man verkligen påstå att vi lever i ett sekulärt samhälle där stat och religion i princip ligger i samma säng men en bit ifrån varandra?! Detta kan bevisas genom ett evigt fjäsk för judarna (det är som vanligt inte vilka judar som helst även om man vill ge sken utav det) och ett dolt fjäsk som uppdagades utav MSM själva om jag inte minns fel där "rätt företrädare från islam" blev lovade rikedomar och given plats i det förlovade landet som har precis allt i överflöd.. speciellt KÄNSLOR och "rätt värdegrund"! (endast ETT av dessa faktum kan dock tillåtas att diskuteras på Samhällsnytt)

Detta val har i princip handlat om 3 partiers rena politiska maktkamp. SD "storsatsar" på kyrkovalet. Omedelbar reaktion från S. Centern går generellt hårt och tidigt fram ang valet 2018 och hakar ivrigt på S. Man försöker i samarbete med MSM också göra en stor affär utav att NMR håller en sammankomst UTAN tillstånd som i vissas ögon tydligen är förbjudet... blir korrigerad utav bland annat polisen via grundlagen... ytterst pinsamt. JA, jag har samma inställning till vänster OCH mitten ang sammankomster... man får uppenbarligen gapa ut sitt budskap men du riskerar att få ditt tåg avstängt om du börjar kasta stenar eller stolar eller bete dig allmänt fysiskt bedrövligt mot andra människor. Planen från MSM och främst S och C gick troligen hem ganska väl... att skapa en sorts domedagsstämning! "NAZISTER DEMONSTRERAR - SD TÄNKER ERÖVRA KYRKAN MED DERAS STÖD" /Winston 1984 ("with permission from INGSOC").

Angående Samhällsnytts husförhör och även generellt så hänvisar jag i Mitt fall till grundlagen. Jag avslöjar således inte om jag röstade överhuvudtaget. Jag ser potentialer och möjligheter ang hur man skulle kunna förstärka kristendomen i landet i framtiden och därigenom mota bort både den ena och andra kraften från Sverige.. jag ser även vissa som möjligen skulle kunna bana väg för en sådan utveckling. Jag som agnostiker men med viss sk "andlig erfarenhet" tänker dock inte "predika" något "evangelium" i sammanhanget ty insikten är mig nådd att jag endast skulle få en bunt knäppskallar som följare då Mina egna ord och teorier faktiskt brister när det kommer till att beskriva och förklara mina upplevelser (jag hade kunnat bli riktigt stor inom New Age-rörelsen för en lång tid sedan... det är väl då tur antar jag att mitt begär efter pengar och berömmelse aldrig var SÅ kraftigt så att jag sålde eller säljer min själ för dessa).
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-09-18 kl. 09:59.
Citera
2017-09-19, 09:52
Medlem
Aurvandil207s avatar
Kort uppdatering om Scientologikyrkan och TT. Man bröt enligt SVT tydligen avtalet efter hård kritik:

https://www.svt.se/kultur/medier/tt-...l-efter-kritik

Frågan är hur många man hann rekrytera under den tiden och hur agendajudarna ser på kyrkan efter detta. Jag personligen tror ju att man ser på den som en tillgång till "färska mentala metoder" och att man har ett aktivt samarbete med dom bakom kulisserna.

I sammanhanget kan det nämnas att den ryska regimen och FSB tar kyrkan på yttersta allvar:

https://www.sydsvenskan.se/2017-06-0...entologikyrkan
(vilket "märkligt sammanträffande".. detta om Ryssland kommer nämligen från TT i juni då kyrkan inledde avtalet med just TT)
Citera
2017-09-21, 17:18
Medlem
Rolf Malms originalartikel sprids i arkiverade varianter i flera trådar här på FB. Ingen har ännu kommenterat det grova faktafelet redan i början av texten. Ett så grovt fel som att skriva en nolla för mycket i antalet invandrare som kom efter kriget till Sverige diskvalificerar honom direkt som skribent oavsett vad han sedan drar för slutsatser. Enligt statiska centralbyråns graf kom dryga 20 000. De siffror som brukar användas i de flesta sammanhang är cirka 30 000, ev. 40 000 varav många tusen åkte vidare till t. ex. Kanada och USA, då Sverige föll till föga för Sovjets historieskrivning och officiellt vidhöll att det var en rättsstat. Journalisterna anammade snart den typen av åsikter och det leder fram till den journalistik vi har idag.

Och ja, det kom 200 000 norrmän och danskar under kriget, men de åkte direkt hem, då de hade hemländer att åka till.

Rolf Malm blandar ihop sin siffra med Finland som fick ta emot över 400 000 karelare som efter kriget inte längre hade något hemland att återvända till. Han nämner också ingermanländare... Efter ett långt liv i Sverige har jag fortfarande aldrig träffat någon ingermanländare. Deras land låg där St. Petersburg ligger, tsaren byggde sin stad på deras land, och förintade därmed det landet redan på 1700-talet.
Citera
2017-09-27, 23:46
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendrocopos
Rolf Malms originalartikel sprids i arkiverade varianter i flera trådar här på FB. Ingen har ännu kommenterat det grova faktafelet redan i början av texten. Ett så grovt fel som att skriva en nolla för mycket i antalet invandrare som kom efter kriget till Sverige diskvalificerar honom direkt som skribent oavsett vad han sedan drar för slutsatser. Enligt statiska centralbyråns graf kom dryga 20 000. De siffror som brukar användas i de flesta sammanhang är cirka 30 000, ev. 40 000 varav många tusen åkte vidare till t. ex. Kanada och USA, då Sverige föll till föga för Sovjets historieskrivning och officiellt vidhöll att det var en rättsstat. Journalisterna anammade snart den typen av åsikter och det leder fram till den journalistik vi har idag.

Och ja, det kom 200 000 norrmän och danskar under kriget, men de åkte direkt hem, då de hade hemländer att åka till.

Rolf Malm blandar ihop sin siffra med Finland som fick ta emot över 400 000 karelare som efter kriget inte längre hade något hemland att återvända till. Han nämner också ingermanländare... Efter ett långt liv i Sverige har jag fortfarande aldrig träffat någon ingermanländare. Deras land låg där St. Petersburg ligger, tsaren byggde sin stad på deras land, och förintade därmed det landet redan på 1700-talet.
Detta skrev Malm i sin ursprungliga krönika:
Citat:
Efter kriget hade många judar, balter och ingermanländare flytt till Sverige. Närmare 400.000 utlandsfödda hade på kort tid invandrat. I mitten av 60-talet höjdes därför röster för restriktioner mot den stora invandringen som många ansåg hota svensk kultur och svenskars jobb.
Ser man grafen på wikipedia ser man att mellan 1945 till 1965, vilket är "mitten av 60-talet" och en tid på 20 år är snittet på invandringen minst 20 000 per år.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sver...ationshistoria

Ökningen i invandring jämfört med den föregående tidsperioden är dessutom helt extrem. Man ska även väga in att sveriges folkmängd var lägre vid denna tid.

Är det snarare du som förväxlat "på kort tid" i ett historiskt perspektiv med "ett år"?

Och även om det varit ett faktafel hade det varit ett halmstrå i sammanhanget.
Citera
2018-01-25, 08:56
Medlem
Aurvandil207s avatar
Jag ska göra en kort "slutplädering" här!

Jag håller Mats Dagerlind ensam ansvarig för att ha censurerat en del utav den svenska historien då han var ansvarig utgivare när detta begav sig! Jag finner det osannolikt att Kent Ekeroth skulle ha påverkat Mats beslut att pixla och sedan förinta Rolf Malms krönika (dock.. jag kan inte utesluta den möjligheten HELT även om jag som sagt finner den osannolik pga detta sker en ganska lång tid efter Kent distanserat sig från Avpixlat... så vitt det är känt då och jag måste utgå från känd fakta primärt). Det är alltså Min slutsats att Mats pga judeokristen kultur (och religion) vikt sig för SKMA:s bisarra anklagelser som Mats i och för sig anmärkte på i den absurt långa och krångliga texten han skrev om det MEN vad spelade det för roll när han i slutändan valde att agera som han gjorde? Ingen alls - han kunde lika gärna låtit bli, varit tyst, och bara raderat krönikan. Rolf Malm fick heller aldrig säga sitt till om det hela (det är dock möjligt att han INTE ville - vi kan ju ej veta om inte han själv uttalar sig om det någon gång i framtiden).

Detta är inget som förvånar mig alls då det en gång i tiden var etniska svenskar som fick för sig att dom visste bättre än en annan etnisk svensk (=jag) ang vad som var "bäst för Sverige" och försökte trycka ner det i halsen på denne (med flera ska påpekas). Det är ju också så i Sverige att de mest fanatiska antirasister mycket ofta är etniska svenskar (mycket ofta från den bortskämda övre medelklassen som inte har mycket förankring i vad vi andra tvingas konfrontera i princip varje dag - VERKLIGHETEN).

För att avrunda. Utifrån detta konstaterande och även andra saker som blir rejält OT att gå in på så kommer jag att korrigera min framtida politiska bana lite granna. Om det är "positivt eller negativt" för Mig själv i mitt liv... det kan jag inte säga idag ELLER här. Jag kan dock säga att Sveriges bästa nu befinner sig ÄNNU MER i fokus för Mig!
Citera
2022-07-20, 20:01
Medlem
Första länken i trådstarten, till den diff som visar vad Avpixlat censurerade i sin egen text, den länken har slutat fungera.

Men diffen finns kvar på archive:
https://web.archive.org/web/20170424...b2bb/diffx.png
Citera
2022-07-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Jag ska göra en kort "slutplädering" här!

Jag håller Mats Dagerlind ensam ansvarig för att ha censurerat en del utav den svenska historien då han var ansvarig utgivare när detta begav sig! Jag finner det osannolikt att Kent Ekeroth skulle ha påverkat Mats beslut att pixla och sedan förinta Rolf Malms krönika (dock.. jag kan inte utesluta den möjligheten HELT även om jag som sagt finner den osannolik pga detta sker en ganska lång tid efter Kent distanserat sig från Avpixlat... så vitt det är känt då och jag måste utgå från känd fakta primärt). Det är alltså Min slutsats att Mats pga judeokristen kultur (och religion) vikt sig för SKMA:s bisarra anklagelser som Mats i och för sig anmärkte på i den absurt långa och krångliga texten han skrev om det MEN vad spelade det för roll när han i slutändan valde att agera som han gjorde? Ingen alls - han kunde lika gärna låtit bli, varit tyst, och bara raderat krönikan. Rolf Malm fick heller aldrig säga sitt till om det hela (det är dock möjligt att han INTE ville - vi kan ju ej veta om inte han själv uttalar sig om det någon gång i framtiden).

Detta är inget som förvånar mig alls då det en gång i tiden var etniska svenskar som fick för sig att dom visste bättre än en annan etnisk svensk (=jag) ang vad som var "bäst för Sverige" och försökte trycka ner det i halsen på denne (med flera ska påpekas). Det är ju också så i Sverige att de mest fanatiska antirasister mycket ofta är etniska svenskar (mycket ofta från den bortskämda övre medelklassen som inte har mycket förankring i vad vi andra tvingas konfrontera i princip varje dag - VERKLIGHETEN).

För att avrunda. Utifrån detta konstaterande och även andra saker som blir rejält OT att gå in på så kommer jag att korrigera min framtida politiska bana lite granna. Om det är "positivt eller negativt" för Mig själv i mitt liv... det kan jag inte säga idag ELLER här. Jag kan dock säga att Sveriges bästa nu befinner sig ÄNNU MER i fokus för Mig!
Rolf Malm ville helt säkert yttra sig. Han ville ju skriva en hel bok om detta specifika ämne. Sedan dog han.

Att Mats böjde sig för judarna på SKMR är helt uppenbart. Och han lever fortfarande.
Citera
2024-10-13, 06:28
Medlem
Ursprungliga artikeln från "Avpixlat":
https://archive.fo/caj1T

Efter judisk censur:
https://archive.fo/yPjzm

Diff:
https://i.postimg.cc/MWdwdJLM/diffx.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera