2017-04-21, 20:05
  #1
Bannlyst
Har varit medlem sedan 2002 säkert, men i samband med flytt så skapade jag ett nytt konto. Nu vill jag skapa ett nytt konto igen - utan flytt. IP-adressen kommer då vara densamma.

Om jag utgår från riktlinjerna i 1.07; d.v.s. att inte posta i mina egna trådar som tillhör detta konto, och inte gör något annat för att ge positivt/negativt inflytande till detta konto - är jag helt fri då?

Vill skapa nytt p.g.a. vill ha ett bättre namn
Citera
2017-04-21, 20:11
  #2
Medlem
Jag kan inte se varför du inte skulle kunna göra det.
Citera
2017-04-21, 20:30
  #3
Medlem
Ja, du får ha fler konton givet att du följer regel 1.07. I förtydligandet av regel 1.06 står att man får ha flera konton, men andra får inte fråga någon ny medlem om den också har användarnamnet triq.
Citera
2017-04-21, 20:40
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ja du får skapa ett nytt konto du får även posta i samma trådar som gammalt konto, vad du INTE får göra är att stödposta med 2 konton, är du det minsta tveksam om något så fråga först, det går alltid att skicka pm till valfri moderator.
Citera
2017-04-22, 11:53
  #5
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ja du får skapa ett nytt konto du får även posta i samma trådar som gammalt konto, vad du INTE får göra är att stödposta med 2 konton, är du det minsta tveksam om något så fråga först, det går alltid att skicka pm till valfri moderator.

Innebär inte det här att det är fritt fram att dra på sig varningar och ändå slippa bli avstängd? När det börjar brännas startar man bara ett nytt konto och fortsätter som tidigare utan att någonsin riskera bli avstängd?
Citera
2017-04-28, 16:59
  #6
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Innebär inte det här att det är fritt fram att dra på sig varningar och ändå slippa bli avstängd? När det börjar brännas startar man bara ett nytt konto och fortsätter som tidigare utan att någonsin riskera bli avstängd?

Nej.
Citera
2017-04-28, 18:03
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Innebär inte det här att det är fritt fram att dra på sig varningar och ändå slippa bli avstängd? När det börjar brännas startar man bara ett nytt konto och fortsätter som tidigare utan att någonsin riskera bli avstängd?

Du tänker fel. Du lär inte få varningar för 1.07, utan blir avstängd pronto.
Citera
2017-06-22, 17:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ja du får skapa ett nytt konto du får även posta i samma trådar som gammalt konto, vad du INTE får göra är att stödposta med 2 konton, är du det minsta tveksam om något så fråga först, det går alltid att skicka pm till valfri moderator.

Hur exakt definieras stödpostning? Typ Person Y säger en sak, och samma person med annat konto håller med eller bilder en "diskussion" med sitt andra konto?

X: "Jag tycker Moderaterna är helt dumma i huv'et"
Y: "Jag håller med!"

Typ den stilen?
Citera
2017-06-22, 18:38
  #9
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolkaDjavul
Hur exakt definieras stödpostning? Typ Person Y säger en sak, och samma person med annat konto håller med eller bilder en "diskussion" med sitt andra konto?

X: "Jag tycker Moderaterna är helt dumma i huv'et"
Y: "Jag håller med!"

Typ den stilen?
Nu har jag visserligen inget att säga till om, men jag har svårt att tänka mig ett mer uppenbart fall av stödpostning än det du gav som exempel. Om du behöver hjälp med gränsdragningen kanske du borde komma upp med ett mer tveksamt fall?
Citera
2017-06-22, 18:39
  #10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolkaDjavul
Hur exakt definieras stödpostning? Typ Person Y säger en sak, och samma person med annat konto håller med eller bilder en "diskussion" med sitt andra konto?

X: "Jag tycker Moderaterna är helt dumma i huv'et"
Y: "Jag håller med!"

Typ den stilen?
Stödpostning är när 2 eller fler konton används för att förstärka en åsikt, konto A skriver att jorden är platt konto B skriver att konto A har rätt...att samma argument används.

Vid byte av konto bör man undvika att citera sitt gamla konto eller på andra sätt hänvisa till vad som skrivits med det gamla konto't så klarar man sig till 99.9%

Ps, misstänker man att någon skriver med flera konton ska det tas via RP eller pm ALDRIG öppet i en tråd pga regel 1.06.
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2017-06-22 kl. 18:43.
Citera
2017-06-22, 18:50
  #11
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Stödpostning är när 2 eller fler konton används för att förstärka en åsikt, konto A skriver att jorden är platt konto B skriver att konto A har rätt...att samma argument används.
Jag har lekt med tanken att använda mitt "reservkonto" för att argumentera emot mig själv. Är det tillåtet? Kunde vara filosofiskt och retoriskt intressant.

Men:

Låt säga att jag låter konto 2 argumentera undermåligt för att få konto 1 (min åsikt) att vinna?

Sug på den
Citera
2017-06-22, 19:34
  #12
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har lekt med tanken att använda mitt "reservkonto" för att argumentera emot mig själv. Är det tillåtet? Kunde vara filosofiskt och retoriskt intressant.

Men:

Låt säga att jag låter konto 2 argumentera undermåligt för att få konto 1 (min åsikt) att vinna?

Sug på den
Då lär de stängas av enligt regel 1.07. Inte svårare än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in