2017-04-21, 17:08
Medlem
Hej, jag är en kille på 18 år som går sista året på gymnasiet, för ett tag sen blev diagnosticerad med utmattningssyndrom. Efter att ha mått väldigt dåligt i över ett år med diverse kroppsliga symptom och många läkarbesök, så blev det för mycket och jag orkade inte längre någonting. Att det skulle röra sig om umattning eller att jag har/är stressad fanns inte ens på kartan. Är det någon i min ålder som är eller har varit i en liknande situation? Känns inte som att det är så vanligt när man är så ung.
Citera
2017-04-21, 17:52
Medlem
Nu är jag inte i din ålder och är inte alls i liknande situation. Men jag tycker man hör rapporter om att stressrelaterad ohälsa och utmattningssyndrom går allt längre och längre ner i åldrarna. Så jag tror att du är långtifrån ensammen. Men hoppas du får den hjälp du behöver och mår bättre snart.

Hittade en artikel efter lite googling som handlar om barn och stress, så det verkar inte vara helt ovanligt.
http://www.helahalsingland.se/allman...-stressfaktorn
Citera
2017-04-21, 18:28
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassbo
Hej, jag är en kille på 18 år som går sista året på gymnasiet, för ett tag sen blev diagnosticerad med utmattningssyndrom. Efter att ha mått väldigt dåligt i över ett år med diverse kroppsliga symptom och många läkarbesök, så blev det för mycket och jag orkade inte längre någonting. Att det skulle röra sig om umattning eller att jag har/är stressad fanns inte ens på kartan. Är det någon i min ålder som är eller har varit i en liknande situation? Känns inte som att det är så vanligt när man är så ung.

Jag tror jag har ett liknande problem som jag haft sedan några år tillbaka. Jag är dock lite äldre än du men håller på att göra massa läkarbesök nu så jag får se vad som händer. Men jag har länge misstänkt stress utifrån erfarenheter och sömnproblem
Citera
2017-04-21, 20:56
Medlem
Varför skulle man inte kunna få utmattningssyndrom bara för att man är ung?
Citera
2017-04-21, 21:00
Medlem
Det är klart att man kan få det men känner inte till någon i min ålder som har/har haft det
Citera
2017-04-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Jag tror jag har ett liknande problem som jag haft sedan några år tillbaka. Jag är dock lite äldre än du men håller på att göra massa läkarbesök nu så jag får se vad som händer. Men jag har länge misstänkt stress utifrån erfarenheter och sömnproblem
Ja tog lång tid innan jag förstod vad det handlade om, det var inte helt lätt period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in