2017-04-20, 10:04
Medlem
Min läkare sa åt mig att använda revaxör olja varje natt till på måndag så de kommer att göra rent mina öron, men hur ska jag skölja mina öron varje morgon ifall jag inte har sköljblåsan? Använder jag dusch vatten? Borde jag gå till läkaren varje morgon efter att ha tagit bort bomullen?
Citera
2017-04-20, 10:28
Medlem
Någon som vet?
Citera
2017-04-20, 10:46
Medlem
Vore det inte enklast att bara köpa nytt så ingår sköljblåsan?
Citera
2017-04-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Vore det inte enklast att bara köpa nytt så ingår sköljblåsan?

Trodde inte jag behövde så jag köpte en utan. Vad ska jag göra? Bara låta revaxören rinna ut över dagen eller? Är inte det farligt? De sa åt mig att de skulle göra rent mina öron på måndag så jag antog att jag inte behövde den.
Citera
2017-04-20, 10:50
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Min läkare sa åt mig att använda revaxör olja varje natt till på måndag så de kommer att göra rent mina öron, men hur ska jag skölja mina öron varje morgon ifall jag inte har sköljblåsan? Använder jag dusch vatten? Borde jag gå till läkaren varje morgon efter att ha tagit bort bomullen?

Revaxör Olja ska INTE sköljas ur, vilket din läkare eller apotekare borde ha upplyst dig om:

Citat:
Revaxör Olja är används för att förebygga uppkomst av vaxproppar. Den vårdande oljan fuktar också huden i hörselgången och minskar däreigenom klåda och irritation som orsakats av uttorkning av huden i hörselgången. Den praktiska sprayflaskan ger en finfördelad oljespray och är lätt att använda. Oljan behöver inte sköljas ur.

http://www.revaxor.se/Revaxor/Revaxor-Olja/
Citera
2017-04-20, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Revaxör Olja ska INTE sköljas ur, vilket din läkare eller apotekare borde ha upplyst dig om:

http://www.revaxor.se/Revaxor/Revaxor-Olja/

Så jag använder oljan varje natt utan att sköja på morgonen eller? Låta läkaren göra det på måndag?

Edit: Jag använder olja, inte spray.
Senast redigerad av Mulz 2017-04-20 kl. 10:54.
Citera
2017-04-20, 10:56
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Så jag använder oljan varje natt utan att sköja på morgonen eller? Låta läkaren göra det på måndag?

Edit: Jag använder olja, inte spray.

Enligt bruksanvisningarna ska man spraya en till två gånger per vecka så varje dag låter överdrivet. Är du verkligen säker på att det var Revaxör Olja som läkaren rekommenderade och inte vanliga Revaxör med sköljblåsa?

https://www.apoteket.se/produkt/revaxor-10-ml-100466/

Revaxör och Revaxör Olja är två olika produkter, den ena är förebyggande och den andra används för att lösa upp redan existerande vaxproppar.
Citera
2017-04-20, 11:01
Medlem
Citat:
Trodde inte jag behövde så jag köpte en utan. Vad ska jag göra? Bara låta revaxören rinna ut över dagen eller? Är inte det farligt? De sa åt mig att de skulle göra rent mina öron på måndag så jag antog att jag inte behövde den.
Oljan skall vara kvar i örat då den absorberas och smörjer huden i hörselgången och mjukgör öronvax. Ifall oljan eller öronvax rinner ut skall du bara torka bort det.
Citera
2017-04-20, 11:16
Medlem
EmmaKlaras avatar
Du ska använda revaxör för att det då blir lättare för sköterskan att skölja ut vaxet ur örat.
Du behöver inte skölja, det gör hon/han.
Citera
2017-04-20, 11:30
Medlem
Kan man använda revaxör 2 gånger, en gång under natten och sedan någon gång i 60 minuter i dagen? Eller blir det för mycket?
Citera
2017-04-20, 11:53
Avslutad
Det finns noll evidens för att revaxör skulle fungera bättre än att bara spola/suga öronen.

Gör så här att du stoppar in ett par tussar med ljummet vatten i det aktuella örat innan öronspolningsbesöket så mjukas vaxproppen upp lika väl som med något annat prep.
Citera
2017-04-20, 11:54
Avslutad
Citat:
Kan man använda revaxör 2 gånger, en gång under natten och sedan någon gång i 60 minuter i dagen? Eller blir det för mycket?

Hur 17 använder du revaxör i 60 min? Det ligger ju kvar i örat. Du behöver inte spola ur det efter en viss tid.

Se min tidigare post.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in