Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 12:09
  #1
Medlem
KnaazMannens avatar
Hej. Helt plötsligt så dog min pekplatta/touchpad på min ASUS Zenbook UX305U. Har testat allt i världen, ominstallerat drivrutiner och apk. Skrev till deras support och de bad mig ominstallera datorn/windows. När jag försökte det så stod det att alla filer inte kunde tas bort. Och även om det mesta togs bort så funkar inte pekplattan. Jag undrar om någon mer har haft ett liknande problem, och isåfall hur det kan lösas.
Citera
2017-04-19, 12:20
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter märkligt att detta bara lägger av. Det låter också märkligt ifrån deras support att utföra en installation p.g.a detta.

Prova att tar bort hänvisningen under enhetshanteraren. Staratr om datorn så kanske Windows känner av en ny maskinvara. Uppdaterar drivrutinen på nytt.

Prova även med en systemåterställning om inte ovan tips fungera.
Citera
2017-04-19, 12:50
  #3
Medlem
KnaazMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter märkligt att detta bara lägger av. Det låter också märkligt ifrån deras support att utföra en installation p.g.a detta.

Prova att tar bort hänvisningen under enhetshanteraren. Staratr om datorn så kanske Windows känner av en ny maskinvara. Uppdaterar drivrutinen på nytt.

Prova även med en systemåterställning om inte ovan tips fungera.
Tycker installation kändes rimligt då jag testat allt annat. Pekplattan finns tyvärr inte med i enhetshanteraren. Det kanske största problemet just nu är väl det att jag inte kunde återställa datorn. Det som kommer upp är: "Gick inte att återställa datorn, inga ändringar har gjorts".
Hade det funkat att rensa den HELT och det ändå inte fungerade så hade man ju iprincip kunnat utesluta mjukvarufel....
Citera
2017-04-19, 18:59
  #4
Avstängd
Halloj!

Jag har samma problem som TS sedan flera år tillbaka.
Har en Aser Compaq Presario CQ61 Notebook, med Windows 7 Ultimate.
Kollade i enhetshanteraren och hittar inte touchpaden.

Vad bör man göra egentligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback