Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 00:54
  #1
Medlem
Tjenare!

Ganska tyst om denna aktie som handlas på Stockholmsbörsen (Mid Cap). Traction är ett investmentbolag engagerat i en drös företag utan att vara nischat på en specifik bransch.

Gick personligen in förra våren med en för mig ganska fin summa pengar men klev tidigare idag av tåget efter nästan exakt ett år - tackar och bockar för en procentuell ökning på nästan 70%. Hade tänkt leta upp tråden om aktien här på FB för att gasta lite om min vinst och i brist på sådan är det minsta jag kan göra att skapa den!

Någon annan som gjort sig en hacka eller tvärtom? Hur tror ni årsstämman nu i början av maj påverkar kursen? Vad tycker ni om bolaget och ledningen överlag?!
Citera
2017-05-02, 14:44
  #2
Medlem
Jag klev som sagt av tåget då det stod på 189 riksdaler samma eftermiddag som jag skrev första inlägget. Är det ingen annan som är lite mer insatt i bolaget? Hur tror ni stämman nu på torsdag kommer påverka kursen?!
Citera
2017-05-02, 18:35
  #3
Medlem
Kverulant1ns avatar
Är väl knappast mer insatt i bolaget än dig tippar jag men du har haft en fin resa. Kikade på den i fjol, den låg runt 108-109 har jag för mig men snål som man är tänkte jag vänta och se om den inte kom ner närmare hundralappen. Det har den ju inte gjort... En intressant aktie men den känns halvdyr idag tycker jag. Å andra sidan, fortsätter de att göra goda affärer kan den väl fortsätta upp, sånt vet man ju först efteråt - dessvärre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback