2017-05-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomenvisst66
VAR misstänkt för våldtäkt. Nu släppt men fortfarande misstänkt för BROTT. Inte riktigt samma sak då kanske.

Sådär står det ju varje gång. Han är ju fortfarande misstänkt för våldtäkt. Brottsrubruseringen är densamma.

Anledningen till att MGM är släppt är för att han tidigare inte är dömd och därför är det svårt att motivera att han skall fortsätta sitta häktad, så går det för det mesta till. nfc har ca 6v väntetid pga senaste tidens skjutningar samt lastbilsdådet, hade det dock handlat om 2v så hade han troligtvis suttit kvar i häktet i väntan på provsvar från nfc. Han kan heller inte påverka utredningen på något vis då den är klar. Men det mesta stog väl i tidningen redan.
Senast redigerad av Buddisten 2017-05-01 kl. 20:30.
Citera
2017-05-01, 21:38
Medlem
När alla förhör är klara så kan de väll släppa mgm?
Annars borde det sitta mycket fler fpngar häktad?
Citera
2017-05-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
När alla förhör är klara så kan de väll släppa mgm?
Annars borde det sitta mycket fler fpngar häktad?
Läs vad jag svarade tidigare 😊
Den MGM är ej tidigare dömd, kan inte påverka utredningen på något vis, eller ja, han kanske kan försöka påverka ev vittnen, men alla förhör är hållna och skulle ett vittne komma med en helt annan historia nu så kan man lätt anta att något inte står rätt till 😊
Citera
2017-05-02, 11:36
Medlem
Vad jag kan berätta som boende i Delsbo iaf är att här och området runt i kring är han körd. Det är en del som försvarar honom i tråden och här i byn bara för det är ju liksom Erik Bro**n och han har lite credd hos vissa på lokal nivå, han har dock alltid varit en loser och slemmig person så är inte nå brydd att detta hänt. Så oavsett dom eller inte så kommer ingen längre att anlita denna man så nu har han verkligen gjort bort sig. Hoppas inte frugan hans är så dum i huvudet som jag befarar bara, så hon fattar att hon ska ta ungarna och lämna detta as. I Delsbo är du körd så du vet ifall du läser denna tråd själv Erik.
Citera
2017-05-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Openmindedidd
Vad jag kan berätta som boende i Delsbo iaf är att här och området runt i kring är han körd. Det är en del som försvarar honom i tråden och här i byn bara för det är ju liksom Erik Bro**n och han har lite credd hos vissa på lokal nivå, han har dock alltid varit en loser och slemmig person så är inte nå brydd att detta hänt. Så oavsett dom eller inte så kommer ingen längre att anlita denna man så nu har han verkligen gjort bort sig. Hoppas inte frugan hans är så dum i huvudet som jag befarar bara, så hon fattar att hon ska ta ungarna och lämna detta as. I Delsbo är du körd så du vet ifall du läser denna tråd själv Erik.

Hörde att han spelade i Järvsö nu i helgen som var!? 😮
Citera
2017-05-02, 18:30
Medlem
”Oskyldig tills motsatsen bevisas är principen vid alla brottsmål"
Citera
2017-05-02, 20:54
Medlem
Och så jag då. Långt ifrån ortsbo. Långt ifrån närstående. Och lyckades faktiskt av en ren händelse, snubbla över denna tråd, när jag läste om helt andra incidenter.
Dock, kunde jag inte sluta följa ämnet, då jag stött på Erik vid några tillfällen. Tillräckligt för att bilda mig en rättvis uppfattning.
Spontant känner jag mig ytterst tveksam till att även den vildaste fest lyckas spåra så kapitalt. Vi snackar sätta ALLT på spel. Vi ser ju redan halva Hälsinglands befolkning snurra runt, bara här.. (Ja det var en överdrift)
Och jag är helt övertygad om, att är man född och uppvuxen på ett ställe där det ekar så kolossalt...så ser man till att det håller åtminstone skaplig ton.
Tror man sig dessutom vara "någon stor lokalcelebritet" som någon påstod. Och med tanke på all uppståndelse nu, så verkar han uppenbarligen ha god självkännedom, den där Erik.
Så ställer man kanske inte till det allt för eländigt för sig. Särskilt inte på hemmaplan.
Men vad vet jag. Det står ju inte våldtäktsman skrivet i pannan på folk. I sådana fall* hade vi förmodligen inte haft några offer för dem heller.
Så det återstår att se.
Citera
2017-05-02, 21:53
Medlem
Är han oskyldigt anklagad är det synd om han men även hans närstående.
Är han skyldig är det bara synd om närstående och brottsofferet.

Nfc brukar ju kunna kolla sådant här. Men om det nu handlar om ett samtycke till sex och sedan att bo ångrar sig och hittar på denna historia?
Då kan det vara så att en oskyldig människa anses skyldig.
Finns det även vittnen så är det väll ingen tvekan.
Citera
2017-05-03, 17:59
Medlem
Jag umgicks rätt så flitigt med "mgm" under några år och lärde känna honom rätt bra. Han är inget dumhuvud, och jag har mycket svårt att tro att han skulle bli så desperat att han begår ett våldtäktsförsök på hemmaplan.
Känner verkligen lukten av jantelag när jag läser denna tråd.
Mycket avundsjuka i Delsbotrakten tror jag minsann.
Citera
2017-05-03, 23:16
Medlem
MR mgm:s Facebook sida är visst aktiv igen..
Citera
2017-05-04, 23:30
Medlem
Undrar om rykterna stämmer
De är så olika
Påminner om viskleken
Citera
2017-05-05, 10:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
”Oskyldig tills motsatsen bevisas är principen vid alla brottsmål"

Stämmer väl dock inte vid just våldtäkt som det verkar.

Citat:
En känd, äldre musiker greps i början av året, misstänkt för våldtäkt på en ung kvinna.
Kvinnan var kraftigt berusad och minns bara en del av händelsen. Mannen, som nekade till brott, friades nyligen i tingsrätten – en dom som nu överklagats.
– Domstolen har dragit fel slutsatser, säger åklagaren – och får stöd av juridiska experter på sexualbrott.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...men-overklagas

De nu kända experterna är Elisabeth Massi Fritz och Madeleine Leijonhufvud. Två "experter" som nu vill att ingen någonsin ska kunna gå fri om våldtäkt vid bara anklagelse typ. Att kvinnan alltid har rätt om hon bara kanske drömmer att hon blivit våldtagen...

Just i detta fall återstår att se. Men om nu lagen inte var tillräckligt för tingsrätten så bör den nu inte bli det för hovrätten heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in