2017-04-16, 17:02
Medlem
Hur kommer man bort ifrån psykiatrin för gott?

Kortfattat så gör psykiatrin verkligen allt för att jag ska stanna hos dom, riktiga sadister är majoriteten.

Jag har som mål att studera, men det blir omöjligt om jag tar antipsykotika som Risperidon/Quetiapin/Zyprexa eller liknande som gör att jag sover minst 12h/dag + gör mig riktigt slö och ger mig minnesstörningar/medvetandestörning/koncentrationstörning som jag normalt sett inte har.

Om jag folkbokför mig i Finland, Norge, Danmark eller Tyskland så kommer försäkringskassan göra ett datautbyte med dessa länder så dom kan fortsätta denna "nazistjakt".

Källa för försäkringskassan som gör datautbyte: https://www.forsakringskassan.se/privatpers/funktionsnedsattning/aktivitetsersattning_och_sjukersattning_lank/aktivitetsersattning

Så vad kan jag göra? Det enda positiva är att man kan ta med sig sjukersättning/aktivitetsersättning till utlandet så man kan leva bra med fina tjejer i Asien... Men jag har högre mål än så.
Senast redigerad av Jack12345 2017-04-16 kl. 17:05.
Citera
2017-04-16, 17:17
Medlem
Sereenas avatar
Är ju inget dom får veta sålänge du inte försöker ta ut aktivitetsersättning.
Citera
2017-04-16, 17:22
Medlem
Frawjons avatar
Sveriges psykiatri är s.k. expeditionspsykiatri, så såvida de inte tänker ta in dig på vårdpapper så kan de inte tvinga dig att fortsätta gå hos dem.
Citera
2017-04-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Är ju inget dom får veta sålänge du inte försöker ta ut aktivitetsersättning.
Samarbetar inte alla myndigheter med varandra? Psykiatrin, polis, migrationsverket, försäkringskassan, skatteverket, CSN osv?

På så sätt kommer landet jag kommer till få veta om min diagnos så det nya landet kan fortsätta jaga mig med medicin?
Citera
2017-04-16, 17:32
Medlem
Psykiatrin just nu i Sverige säger att jag måste ta medicin trots att jag inte är på ÖPT eller LPT... Kan dom göra så? Då kan dom i praktiken tvinga vem som helst till att ta medicin?
Citera
2017-04-16, 17:33
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack12345
Psykiatrin just nu i Sverige säger att jag måste ta medicin trots att jag inte är på ÖPT eller LPT... Kan dom göra så?

Vad händer om du skiter i att ta den?
Citera
2017-04-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Vad händer om du skiter i att ta den?
Dom säger att dom kommer ta in mig på LPT eller tvångsmedicinerna mig med sprutor om jag struntar i medicinen.

Så i praktiken man kan säga att jag har ÖPT fastän jag inte har det i lagens mening eftersom jag inte har förvaltningsrätt 2 gånger per år.
Citera
2017-04-16, 17:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Samarbetar inte alla myndigheter med varandra? Psykiatrin, polis, migrationsverket, försäkringskassan, skatteverket, CSN osv?

På så sätt kommer landet jag kommer till få veta om min diagnos så det nya landet kan fortsätta jaga mig med medicin?

Du behöver ju inte ta kontakt med dom myndigheterna förutsatt att du är kapabel att försörja dig själv.
Citera
2017-04-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Du behöver ju inte ta kontakt med dom myndigheterna förutsatt att du är kapabel att försörja dig själv.
Det kommer ju märkas i systemet ifall någon flyttar utomlands och då rapporterar myndigheterna till varandra sedan rapporterar dom till det nya landet?

Särskilt om jag ska ta CSN lån, då måste dom väl veta var jag pluggar?
Citera
2017-04-16, 18:11
Medlem
Drinkycrows avatar
Jag såg till att få massa utskrivet quetiapina/olanzapina etc så jag har vid behov. Ganska bra lager. Jag har varit tvångsinlagd och grejer men det är väl bara att inte höra av sig? Har noll kontakt med psykiatrin i dagsläget. Träffar bara en allmänläkare ibland för att hon skriver ut benzo till mig. Men sen får jag ju heller inga pengar från mamma staten.
Citera
2017-04-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag såg till att få massa utskrivet quetiapina/olanzapina etc så jag har vid behov. Ganska bra lager. Jag har varit tvångsinlagd och grejer men det är väl bara att inte höra av sig? Har noll kontakt med psykiatrin i dagsläget. Träffar bara en allmänläkare ibland för att hon skriver ut benzo till mig. Men sen får jag ju heller inga pengar från mamma staten.
Bor du utomlands?

Har du ÖPT?

Vad ska jag göra? Jag har inte ÖPT eller LPT, ändå så säger dom att jag tvingas till att ta medicin annars får jag LPT sedan ÖPT.
Senast redigerad av Jack12345 2017-04-16 kl. 18:33.
Citera
2017-04-16, 18:41
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Bor du utomlands?

Har du ÖPT?

Vad ska jag göra? Jag har inte ÖPT eller LPT, ändå så säger dom att jag tvingas till att ta medicin annars får jag LPT sedan ÖPT.

Det kan vara ett tomt hot, men även om de menar det kan en skicklig advokat se till att du slipper LPT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in