Citat:
Ursprungligen postat av
Reka
Tack för ett informativt svar. Jag kontaktade Avanza så får dom hjälpa mig att lyfta över allt till dom.
Just när jag trodde jag hade funnit allt så stöp jag över en gammal fond från min tid som egen företagare. Handelsbankens "Pension egen företagare", men jag antar att Avanza vill slicka i sig den med.
Ja, jag har tidigare haft yrkesrollen 'arbetare' (elektriker). Så det är alltså därifrån kulorna som ligger i KPA & AMF kommer ifrån.
Ingen kan flytta denna pension åt dig, det krävs att DU loggar in med mobilt BankID. Tror dessvärre inte att Avanza är valbar. Valbara bolag hittar du på collectum.se
Det som finns på Handelsbanken är troligtvis en privat pensionsförsäkring, vanligaste sparformen för bolagsformen enskild firma. Den kan du flytta till Avanza och det hjälper Avanza till med.
AMF kommer troligtvis från din tid som elektriker, då AMF är det man får om man inte väljer. KPA vet jag inte vart det kommer från. För att dubbelkolla loggar du in på fora.se som är valcentralen för det avtalet.