2005-12-30, 11:08
Medlem
Ollebolle22s avatar
Jag läste om "Fly Agaric" (Amanita muscaria)

Är det vanlig flugsvamp, eller någon specialare?

Någon med erfarenhet av dessa?
Citera
2005-12-30, 12:51
Medlem
RosaBatmans avatar
Det är den vanliga flugsvampen, den med röd hatt och vita prickar på. Vissa säger att man kan äta den bara sådär, andra säger att den måste tillredas. Kolla på Erowid eller dylikt.
Citera
2005-12-30, 17:18
Bannlyst
Jag vet inte själv hur det är att trippa på den, men den smakar helt ok iaf.
Hörde om någon som käkade och upplevde att han höll på att falla ner genom sängen han låg på.

Jag vet inte heller om det har med svampen att göra, men jag blev ovanligt glad dagarna efter att jag åt den.
Citera
2005-12-30, 17:32
Bannlyst
Lägg den i ugnen på 90C och låt den torka tills den blir snustorr. Ha en tallrik eller ugnfast form under eftersom det kommer o droppa dyrbara droppar ner från svamparna. (Måste ha det på galler, annars blir det gegamoja...) Den vätskan ska du ta upp o hälla tillbaks på svampen...
När den e riktig torr, så kan du ta ut den o göra pulver av den eller hälla den i en färdig soppa.. (Överskrid aldrig temperaturen 90C)

Smakar typ inget men luktar förfärligt...
Se till o ha lite ganja liggande eftersom du kommer o bli lätt illamående..

Mvh
Citera
2005-12-30, 20:24
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
Har en torkad svamp liggande, har torkat av sig själv sen i september eller så, är det bara att käka den? Skinnet rökte jag upp, smakade förjävligt och intehände det nått
Citera
2006-01-14, 03:50
Bannlyst
Troligtvis är en svamp en alldeles för låg dosering, men det är svårt att avgöra. Jag har aldrig fått förnimbar effekt på mindre än två medelstora. När du gjort som Catclaw beskrivit kan man med fördel köra den i en smörgåsgrill, utmärkt matsvamp.
Citera
2006-01-15, 14:59
Medlem
MidgetHumpers avatar
Är det inte farligt att knapra flugsvamp ?
Citera
2006-01-15, 22:47
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Farligt Farligt men Härligt Härligt?.

Farligt är allt i måttliga mängder, är du instuderat och vet vad du håller på med så ska det nog gå bra...
Citera
2006-01-16, 11:47
Medlem
MidgetHumpers avatar
så , hur mycket ska man käka av denna prickiga svamp?
Citera
2006-01-18, 11:23
Medlem
cerns avatar
har en kompis som åt en han blev yr i huvudet i ungefär 10min sen spydde han hela natten..låter inte så jätte toppen enligt mig
Citera
2006-01-18, 11:47
Medlem
curdmans avatar
Har för mig att flugsvamp är extremt dåligt för njurarna. Gäller väl främst lömsk och vit flugsvamp som slår ut dem helt och hållet men även den röda till viss del. Inget som man ska hålla på mycket med skulle jag tippa.
Citera
2006-01-18, 16:37
Medlem
jag tror att majoriteten av de farliga ämmnena försvinner när man torkar den..
så det är alltså mycket sämmre att äta den färsk..

ämmnena kommer ut i urinen efteråt..nästan oförstörda..
så du kan spara urinen & dricka det efteråt..om du tycker att du lyckades få en prefekt dos..

men ve & fasa för den som hånglar med dig sedan!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in