Citat:
Vad har du att förlora på att ge honom din kod? Du ska inte använda det till något ändå?
Men som de andra säger red ut lönefrågan först men med god stämning. Det är dumt att skaffa sig ovänner.
Kan man inte äga sin egen kod på något vis i Sverige? Jag vet att vi kan göra det utomlands i vissa länder.
Men som de andra säger red ut lönefrågan först men med god stämning. Det är dumt att skaffa sig ovänner.
Kan man inte äga sin egen kod på något vis i Sverige? Jag vet att vi kan göra det utomlands i vissa länder.
Det handlar inte bara om kod, utan mycket om kunskap. Det som jag kodade ihop berör man knappt på Master-nivå. Detta företag kan bara byta ut datamaterial jag använde mot sitt egna och få bra resultat.
Citat:
Jag tycker inte att företaget är suspekt, men däremot snåla. Vill man ha folk med hög utbildning, kunskap och arbetserfarenhet så får man betala för detta.
Citat:
Det kan vara så att jag är överkvalicifierad, att de kan hitta någon som kan göra deras arbetsuppgifter för en lägre kostnad, men passar samtidigt på att försöka komma åt gratis kunskap för framtida jobb, eller effektivisera deras nuvarande.
Citat:
Stämmer bra, men läget samt några andra saker som lockar.