2020-03-24, 17:21
Medlem
Tog körkort...bot i Brommaå...köppte en hyffsat fin bil...precis som skrevs innan, längre rutter...

Först nära...sen längre ex till norra Öland (över bron.

Sen blev det Europa, genom Damnmark, Tyskland , Nederländerna, sen in i Frankrike, spenderade 3 dar i Normandie olika ställen, sedan vidare till Reims 3 där där....sen hem.

Fan ångrar inte en sekund att jag gjorde den trippen.

Planerar redan nästa trip, Södra Polen...men får se hur det utvecklar sig iom som det ser ut..
Citera
2020-03-24, 19:43
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
På sätt och vis är det meningslöst. Skall man resa så skall man väl ha ett mål med det, och kanske inte bara vara själv, men nu är jag ju själv och jag måste hitta på något.

Ja det bör finnas ett mål med resan. Jag tog min 940 turbo och bara körde, väl nere i Skåne kom jag på det var tråkigt för resan saknade mål. Men, senast körde jag E6:an söderut om Göteborg och bestämde mig för att köra in i städer jag inte varit i, västkustens städer som Falkenberg, Varberg, Laholm, helt klart intressant att få inblick i "Västkusten" städer visuellt. Små men mycket trevliga städer enligt min upplevelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Du kan lägga upp några viapunkter att passera så blir det inledningsvis lite struktur på cruisingen.

Kör förbi nån gammal klasskompis lägenhet, nån fotbollsplan där du lirade som barn, osv.

Precis ett bra alternativ. Jag skulle gjort så ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Dreamtime
Ut och åk i det gråa kalla landskapet! Alltid stöter du på någon jättetrevlig människa som är lika spontan som du!
Gör roadtrippen till en videodagbok som du lägger ut här. Vi kan knappt bärga oss!
Jättespännande

Just den här saken funderar jag på, ifall coronaviruset tillåtet det och jag har ekonomi till det. Ganska dyrt att färdas från Sverige ner mot Franska Rivieran som jag vill åka, samt besöka historiska resmål på vägen. Men visst, det har länge varit en sak jag velat göra. Kört genom Europa det har jag gjort, men enbart för att nå punkt A och hem till B. Jag planerar seriöst att lägga upp en blogg där jag åker Polen, Tjeckien, Österrike och bloggar längs vägen, sedan återstår att se vart jag tar vägen, flashback bestämmer.. Ja, vi får se.
Senast redigerad av Hegamon 2020-03-24 kl. 20:17.
Citera
2020-03-24, 22:03
Medlem
Raxbahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ja det bör finnas ett mål med resan. Jag tog min 940 turbo och bara körde, väl nere i Skåne kom jag på det var tråkigt för resan saknade mål. Men, senast körde jag E6:an söderut om Göteborg och bestämde mig för att köra in i städer jag inte varit i, västkustens städer som Falkenberg, Varberg, Laholm, helt klart intressant att få inblick i "Västkusten" städer visuellt. Små men mycket trevliga städer enligt min upplevelse.

Precis ett bra alternativ. Jag skulle gjort så ibland.

Just den här saken funderar jag på, ifall coronaviruset tillåtet det och jag har ekonomi till det. Ganska dyrt att färdas från Sverige ner mot Franska Rivieran som jag vill åka, samt besöka historiska resmål på vägen. Men visst, det har länge varit en sak jag velat göra. Kört genom Europa det har jag gjort, men enbart för att nå punkt A och hem till B. Jag planerar seriöst att lägga upp en blogg där jag åker Polen, Tjeckien, Österrike och bloggar längs vägen, sedan återstår att se vart jag tar vägen, flashback bestämmer.. Ja, vi får se.

Just det fetade ger mig en tanke.
Precis som att det finns sajter för folk som vill byta bostad under semestern, kanske man skulle skapa en sajt där intresserade roadtrippers kan byta övernattningsmöjlighet med varandra. Över hela landet, kanske också för oss som bor i Europa eller övriga världen. Att kunna övernatta, duscha och ha Wifi/Wlan en natt här och där vore ju fint. Man kunde hålla det i övrigt spartanskt, kanske värt en hundring per natt eller byta med varandra rakt över.
Bilburen "backpacker", den nya trenden?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in