• 2
  • 3
2017-04-14, 15:47
Bannlyst
Som sagt du kan ju inte komma på efteråt att du vill ha betalt om ni inte kommit överens om det.
Citera
2017-04-14, 16:10
Bannlyst
beror ju på hur du lever och hur mkt du tjänar, jag kan spara över halva lönen varje månad och lever ändå ganska flott, men så tjänar jag bra och har inga barn
Citera
2017-04-14, 16:57
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Denna person går på bidrag och menar att han inte kan jobba på grund av att han är sjuk. Jag tycker det låter orimligt att han får exakt noll kronor och inte kan göra en avbetalning.
Det är mer vanligt bland psykiskt sjuka att inte fokusera eller tänka efter på sin hushållsekonomi så det beror lite på vad han har för sjukdom?
Man har inte mycket att leva på med bidrag så minsta lilla extrautgift kan förstöra för hela månaden och dessutom drar socialen av pengar som du har kvar på kontot till nästa månad.

Självklart kan man ha lite över om man inte använder nikotin, har husdjur eller festar varje helg och ser över sina val av abonnemang samt planerar veckohandeln i lågprisbutiker.
Citera
2017-04-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Håller med fullt ut men enligt TS beskrivning så uppfattar jag det som att TS går med på att göra något gratis och sedan när det är klart påpekar att han vill ha pengar. Hade det hänt mig hade jag också vägrat att betala.

Ordet gratis existerar inte idag, jag har hjälpt " goda vänner " att laga bilen när sedan betalningen kommer på tal skall det prutas. Till saken hör att jag har gett ett bra pris från början, vid dessa tillfällen har jag sagt om du inte har råd att ha bil så bjuder jag på min tid och kunskap skall jag stå för delarna också? En sak vill jag dock göra klar och det är att jag gör bara ett sådant här jobb till dig. Pengarna har kommit fram illa kvickt och jag har inte behövt att hjälpa dem mer 😀

För att svara på din fråga så är det inte vanligt att människor går jämt upp på de pengar de får in men det beror väl på vilken samhällsgrupp vi talar om.

Som några har poängterat så är det alltid bra att göra klart från början vad som gäller.
Senast redigerad av Anywhan 2017-04-14 kl. 17:25.
Citera
2017-04-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det är mer vanligt bland psykiskt sjuka att inte fokusera eller tänka efter på sin hushållsekonomi så det beror lite på vad han har för sjukdom?
När jag bodde på ett gruppboende så fick jag en god man som fixade allt åt mig. gav mig "veckopeng" såg till att mina räkningar betalades och att min kreditskortsskuld/klarnaskuld betalades av. hon fixade även så att alla mina räkningar kom som autogiro eller efaktura.. och nu klarar jag min fint utan henne då jag bara behöver logga in på min bank en gång i månaden för att godkänna mina efakturor.
Senast redigerad av suna 2017-04-14 kl. 18:09.
Citera
2017-04-14, 19:24
Medlem
Manboiiis avatar
Nej. Försöker spara varje månad, när man fått ihop en hyffsad fin kassa, så dyker något akut upp som äter upp hela summan, samma visa varje år Så 1 gång om året har man 0 kronor på kontot
Citera
2017-04-15, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Ordet gratis existerar inte idag, jag har hjälpt " goda vänner " att laga bilen när sedan betalningen kommer på tal skall det prutas. Till saken hör att jag har gett ett bra pris från början, vid dessa tillfällen har jag sagt om du inte har råd att ha bil så bjuder jag på min tid och kunskap skall jag stå för delarna också? En sak vill jag dock göra klar och det är att jag gör bara ett sådant här jobb till dig. Pengarna har kommit fram illa kvickt och jag har inte behövt att hjälpa dem mer 😀

För att svara på din fråga så är det inte vanligt att människor går jämt upp på de pengar de får in men det beror väl på vilken samhällsgrupp vi talar om.

Som några har poängterat så är det alltid bra att göra klart från början vad som gäller.
jaha då förstår jag, det är ju minimum att dom betalar delarna då. sen borde du ju få en slant om dom inte har råd med det så får dom väl hjälpa dig med nått som dom kan bättre isf.

glöm det. du var ju inte ts. på mig själv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in