Citat:
Ursprungligen postat av
flxflxko
Okej, tacksam för svaret!

Du har inte något tips som gör att du känner av det mindre eller liknande? Jag har provat olika metoder, mindfulness, träning och olika tankesätt som jag fått hjälp av från min terapeut men inget har riktigt gett effekt än. Vill helst inte ta medicin för skiten, så jag antar väll att det bara är att fortsätta med övningarna för att kanske se resultat
Hej!
Ursäkta sent svar, men har haft fullt upp med en dotter som är förkyld. Iaf. Det jag har märkt på mig själv och vad min fru även säger är att jag får oftare ångest och blir då yr när jag inte sovit ordentligt. Så dålig sömn samt stress utlöser ångest hos mig (med andra ord yrsel och väldigt spänd nacke).
Så mitt tips är att försöka få till ordentligt med sömn (det kanske du redan har, har inte hunnit läsa hela tråden och dina svar). Men ibland räcker det inte hos mig med bara det heller, utan mycket beror på hur stressad jag är i vanliga fall.
Är ju själv lite hypokondrisk så i början när jag var yr (fick ångest) o den här konstiga känslorna i huvudet trodde jag att det var en tumör i hjärnan. Men genom att jag accepterat det och känslan och vetskap att det går över gör det hela mycket lättare att leva med det. Jag undviker dock situationer där det ibland är väldigt jobbigt. En sådan sak är att köra på motorväg, det gör mig grymt stressad. Fast ibland går det bra. Men vill helst inte få en panikattack bakom ratten i 120 km