2005-12-30, 20:05
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumrask
Att lägga ut ett PM av (ev) privat natur är tveksamt, och kan bara ursäktas om det rymmer stort nyhetsvärde. Att en redaktionsmedlem hotar, eller på något sätt avslöjar substansiell information om reds resonemang. Då kan jag tycka det är okej, trots att det föranleder en spärr (om spärr är rätt är en regelfråga, jag vet inte om det är ottilåtet att lämna ut PM, men tvivelaktigt är det). Då har man ändå etiken på sin sida.

Det hela föranleddes av att en utomstående skribent undrade över varför man inte fick länka till Baraben, varpå Hankins lade ut ett PM från en redaktionsmedlem där det stod om varför man inte fick länka till Baraben. Med andra ord ingen information som, så vitt jag vet (för jag såg aldrig det hela), skadade någon utan enbart klargjorde vissa saker.

Att sen andra, i tidigare skeden, lagt ut PM utan att ha blivit varnade eller spärrade gör att tre månaders avstängning är helt befängt.

/feldgrau
Citera
2005-12-30, 20:07
Medlem
Som jag ser på saken så är PM som kommer från en redaktionsmedlem som har skickat det i redaktionsrollen att betrakta lite som om det vore offentligt. Jag ser det som stor skillnad mot om man skickat PM två privatpersoner emellan. Om jag ber RED om en förklaring om varför jag blev saxad tex så varför skulle det vara privat liksom?
Citera
2005-12-30, 23:48
Medlem
skumrasks avatar
Men hur löd förklaringen?

Man får skriva sånt här!
Citera
2005-12-30, 23:58
Medlem
feldgraus avatar
Som sagt var jag inte inne på forumet när det postades, och det blev borttaget snabbt, så jag har ingen aning hur den löd.

/feldgrau
Citera
2005-12-31, 02:19
Medlem
Tänkte inte ägna denna diskussionen mer tid men har nu blivit ombedd av flera personer att visa vad det var jag publicerade på Alltid Blåvitts forum som fick mig att bli avstängd i 3,5 månader.

Jag saxades med länk till en bloggpost på Baraben. Flera forumister såg detta och undrade varför jag saxades. Alltid Blåvitt-red svarade inte men skickade detta PM till mig varpå jag svarade de undrande i forumet genom att klippa in meddelandet.

TILL Frankie Breitner 2005-12-23 12:48:11
FRÅN zeroztar Reklamstopp

MEDDELANDE

Hej M. Den senaste tiden har Barabens reklam på Alltid Blåvitts forum ökat markant. Du hade en överenskommelse med Christian Arvidson om att dra ner på detta och max länka till samma artikel en gång. Detta har inte följts. Vi inom Alltid Blåvitt tycker att Barabens reklam numera är en alltför stor del av Alltid Blåvitts forum. Vi rekommenderar Er att istället ordna ett eget forum där ni kan "spamma" så mycket ni vill. Vi kommer därför, på obestämd framtid, att stoppa alla länkar och reklam för baraben.com. Vi vill helt enkelt ha en annan diskussion på vårt forum än den om Baraben. För övrigt, God Jul. /T

Efter detta har jag varit avstängd från samtliga Svenskafans.com:s forum, inklusive den Italienredaktion där jag är skribent. Vad jag tycker om detta är väl ganska uppenbart (även om jag medvetet inte deltagit i några försök att få mig unbannad). Vad jag tycker om att personer i Alltid Blåvitt-redaktionen ljugit ihop historier om att jag hotat dem får de väl se när jag beslutar mig om jag ska polisanmäla den idiot-aktionen eller inte.

Gud vet att vissa är experter på att skapa storm i sina vattenglas.
Citera
2005-12-31, 02:34
Medlem
tjohos avatar
Och i den stora Blåvita ankdammen så simmar några till vänster och några till höger, strax bredvid dammen sitter några tjommar och gör en höna av en fjäder.

Off topic: Jag såg Gud på tv häromdan och efter det är jag övertygad om att han har ett förhållande med Josefine Ökvist (eller vad hon heter), de satt nära varann länge. Men är hon inte ung nog att vara hans dotter?
Citera
2005-12-31, 03:03
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Angelz.net, allt man behöver!
Bara ben är väll okej sådär, läser inte så mycket. Men jag stör mig, precis som Herr Hisingen, på Hankins behov av att synas. Alla som såg det överseriösa gänget människor på Baraben på Rikets Änglar vet vad det är för folk.. Men visst, de sköter sin bit fint.

alltid blåvitt har jag aldrig orkat med, så jävla clown.
Citera
2005-12-31, 08:55
Medlem
lastninjas avatar
För att vara ännu mer off topic skall jag utveckla min svenskafans utläggning lite.

Svenskafans skall vara av supportrar till supportrar. Så var det en tid i början men sedan började "supportrarrna" välja pressläktaren framför bortasektionen, storbildstv framför bortmatcher, FanTV med Fröklunda Indians framför Blåvita träningsmatcher.
Svenskafans har blivit ett tillhåll för PPV-supportrar och denna grupp människor förstör mer för fotbollen än vad någon huligan någonsin har gjort.
Citera
2006-01-01, 20:21
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Alla som såg det överseriösa gänget människor på Baraben på Rikets Änglar vet vad det är för folk..

För att på något sätt visa mig själv duktig, så tar jag det där som en komplimang!
Citera
2006-01-02, 01:21
Medlem
Crooken/ Jag med. Alla kan ju inte vara halvalkade fetisar...
Citera
2006-01-02, 04:15
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
För att på något sätt visa mig själv duktig, så tar jag det där som en komplimang!

Ja det kan du göra. Det stämmer säkert.
men jag tycker ni gick in där som ni annars gör, med en stor portion gravallvar. Ibland kan det bli för mycket.
men jag kan ju inte klaga på eran sida, den är bra som fan och väluppdaterad.
Citera
2006-01-02, 16:09
Medlem
skumrasks avatar
Hur länge tror ni stängningen varar? I princip kanske det var rätt att stänga forumet över helgerna i detta läget då man ändå inte haft "någon bevakning", och stämningen var så hätsk. Kanske bra om det hela får lägga sig lite,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in