2017-04-12, 19:52
Medlem
SkoterFreaks avatar
Tja! Igår upptäckte jag att min mindreåriga brorsa var inne här på flashback och surfade, jag sa åt honom att gå ut eftersom att jag tycker att många av trådarna är är rätt så sunkiga och olämpliga. Dock blev han ganska upprörd eftersom han tydligen behövde veta "Andras åsikter om hans vardagliga problem". Vill ju fortfarande inte att han är inne här på flashback men det kanske finns någon bra forumsida som är för barn som han skulle kunna använda istället, har ni några tips? Har själv inte hittat någon vettig sida.

Tack på förhand!
Citera
2017-04-12, 19:59
Medlem
Hamsterpaj.net var ett forum jag besökte i yngre dar. Annars så skulle du kunna blockera flashbacks sub-forum som du tycker är olämpliga, de flesta routrar har en sån funktion
Senast redigerad av tobn 2017-04-12 kl. 20:06.
Citera
2017-04-12, 20:41
Medlem
N.Dongos avatar
Beroende på hur gammal din brorsa är, så behöver det inte vara direkt skadligt att han läser här. Det beror lite på vilka avdelningar han är inne på.

Fragbite kanske är igång fortfarande? Ungdomar.se? Dessa två kan dock ibland t.o.m. vara lika grova som Flashback, tror det var på Fragbite Engla-skämten startade t.ex. Om hans vardagliga problem gäller husdjur finns det forum för det (antar jag), är det idrott kanske facebookgrupper kan vara ett alternativ. Kalle Anka har också ett forum.

På engelska finns forum.nationstates.net som har en PG-13-policy där allt mellan himmel och jord diskuteras, men diskussionsforumet är där nästan en bisak, huvudgrejen är nationssimulatorspelet NationStates.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in