Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-12, 18:59
  #1
Medlem
PUSClFERs avatar
Mot slutet av 2017 är det dags för Star Wars Battlefront II att släppas, precis lagom till det att Star Wars VIII: The Last Jedi visas upp på filmduken.
I samband med att den första teaser trailern har läckts tänkte jag att det därför är hög tid att spelet får en egen tråd.

Länk till den läckta trailern:
https://www.youtube.com/watch?v=hnH1XomWRc0

Tvåan kommer bland annat att utspela sig under "All eras", och inkludera en Singleplayer-kampanj.
Citera
2017-04-12, 19:10
  #2
Medlem
Vilgotaans avatar
Man får hoppas på att det är bättre än ettan.
Citera
2017-04-12, 19:17
  #3
Medlem
Intressant, det finns stor potential i denna spelserie. Får bara hoppas att det inte går samma väg som senaste Battlefront.
__________________
Senast redigerad av pf10 2017-04-12 kl. 19:20.
Citera
2017-04-12, 20:48
  #4
Medlem
PrinceMeandors avatar
Så detta täcker alltså alla de tre tidsperioderna från filmerna Om det går att spela som en Battle-droid så blir det fan ett köp för min del. Roger Roger
Citera
2017-04-13, 09:36
  #5
Medlem
Nihennas avatar
Råkar de spoila episod 8 i trailern? Tänker på slutet där Rey bär på ett dubbelsidigt svärd.
Citera
2017-04-13, 10:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Mot slutet av 2017 är det dags för Star Wars Battlefront II att släppas, precis lagom till det att Star Wars VIII: The Last Jedi visas upp på filmduken.
I samband med att den första teaser trailern har läckts tänkte jag att det därför är hög tid att spelet får en egen tråd.

Länk till den läckta trailern:
https://www.youtube.com/watch?v=hnH1XomWRc0

Tvåan kommer bland annat att utspela sig under "All eras", och inkludera en Singleplayer-kampanj.

Så vad jag har längtat efter en singleplayer kampanj! Hoppas att det är inslag från de äldsta filmerna (1977, 1980, 1983). Jag kör ju i dagsläget Star Wars Battlefront en hel del - detta är alltså uppföljaren. Tror ni att det kommer vara höga systemkrav?

Längtar enormt efter Star Wars Battlefront 2!
Citera
2017-04-13, 11:41
  #7
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Så vad jag har längtat efter en singleplayer kampanj! Hoppas att det är inslag från de äldsta filmerna (1977, 1980, 1983). Jag kör ju i dagsläget Star Wars Battlefront en hel del - detta är alltså uppföljaren. Tror ni att det kommer vara höga systemkrav?

Längtar enormt efter Star Wars Battlefront 2!

Det verkar som att single player storyn utspelas mellan episode 6-7. I trailern visar de Endor och den andra dödsstjärnan som sprängs. Sen hör man en imperie officer säga något i stil med "We will avenge the emperor!"

Min gissning är att det kommer handla om grundandet av "The First Order".

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Råkar de spoila episod 8 i trailern? Tänker på slutet där Rey bär på ett dubbelsidigt svärd.

Jag hoppas det. Rey kan ju inte släpa omkring på Anakins ljussabel för evigt och om hon nu gör en egen så vore dubbelsidigt ett logiskt val då hennes tidigare vapen var en stav
Citera
2017-04-13, 11:42
  #8
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Så vad jag har längtat efter en singleplayer kampanj! Hoppas att det är inslag från de äldsta filmerna (1977, 1980, 1983). Jag kör ju i dagsläget Star Wars Battlefront en hel del - detta är alltså uppföljaren. Tror ni att det kommer vara höga systemkrav?

Längtar enormt efter Star Wars Battlefront 2!
Tycka vad man vill om ettan, men den var ju åtminstone väldigt väloptimerad. Tror inte att systemkraven blir orimligt höga.
Citera
2017-04-13, 12:14
  #9
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Tycka vad man vill om ettan, men den var ju åtminstone väldigt väloptimerad. Tror inte att systemkraven blir orimligt höga.


Ettan var bra om man ser till grafik och framför allt ljudeffekterna, tyvärr så blev det inget köp för min del då jag hann tröttna på det under gratis helgen de körde innan release.

Däremot så verkar det som de lärt sig och framförallt lyssnat på fansen den här gången med en gedigen Singleplayer kampanj.

Att de även väljer att täcka alla tidsepoker från filmerna är något väldigt intressant.

Jag ska försöka hålla hoppet nere, vill inte bli besviken igen, men det pirrar lite i magen över det här spelet.
Citera
2017-04-14, 15:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Tycka vad man vill om ettan, men den var ju åtminstone väldigt väloptimerad. Tror inte att systemkraven blir orimligt höga.

Du menar Star Wars Battlefront från 2015?

https://www.webhallen.com/se-sv/spel...cl=search:live

Vet inte riktigt vad du menar med "väloptimerad" men jag älskar Star Wars Battlefront! De FPS spelen som jag lirar mest just nu är Star Wars Battlefront, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield Hardline, Battlefield 1, Call of Duty Black Ops 3 samt Counterstrike Global Offensive.

Det jag gillar med Star Wars Battlefront är flera saker men det som sticker ut för mig personligen är:
- Grafiken är helt magnifik!
- Älskar miljöerna (som är från filmerna) som Endor, Hoth, Bepsin
- Underbar musik (från filmerna)
- Bra Expansions med Rouge One (från filmen)
- Varierade spellägen med både strider med rymdskepp och markstrider
- Att man kan vara Heroes från båda sidorna är helt fantastiskt (samma sak gällande Hero flygskeppen)...
Citera
2017-04-14, 15:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Det verkar som att single player storyn utspelas mellan episode 6-7. I trailern visar de Endor och den andra dödsstjärnan som sprängs. Sen hör man en imperie officer säga något i stil med "We will avenge the emperor!"

Min gissning är att det kommer handla om grundandet av "The First Order".



Jag hoppas det. Rey kan ju inte släpa omkring på Anakins ljussabel för evigt och om hon nu gör en egen så vore dubbelsidigt ett logiskt val då hennes tidigare vapen var en stav

Vore grymt cool story i så fall!

Jag har ju köpt de flest Lego Star Wars spelen! Finns ju ett Lego Star Wars spel som heter "The Complete Saga" där man lirar alla 6 filmer (inte de 2 som gjordes senast) men det är riktigt schysst faktiskt!

Sedan så är de tre Super Nintendo Star Wars spelen alltid grymt roliga att lira:

Super Star Wars:
https://www.youtube.com/watch?v=bb39BV6Gs40

Star Wars The Empire Strikes Back:
https://www.youtube.com/watch?v=kRwo7xvbAD0

Star Wars Return of the Jedi:
https://www.youtube.com/watch?v=cYMrO7EX8cI
Citera
2017-04-14, 22:04
  #12
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Du menar Star Wars Battlefront från 2015?
Precis. Med väloptimerad menar jag att spelet ser väldigt snyggt ut, och lyckas samtidigt flyta på bra på medelmåttig hårdvara.

Ett exempel på ett dåligt optimerat spel är Fallout 4. Det ser väldigt föråldrat ut, och har samtidigt löjligt höga systemkrav.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback