Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-12, 13:28
  #1
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Borde rimligtvis funka eftersom båda är apple, eller?

Isåfall hur gör man?
Citera
2017-04-12, 13:38
  #2
Medlem
Menar du streama så att man ser allt som du ser på datorn? Eller streama ett specifikt klipp från t.ex. iTunes?

För det bör ju funka genom att trycka på AirPlay knappen uppe i hörnet jämte klockan på macen
Citera
2017-04-12, 13:38
  #3
Medlem
ihelps avatar
Airplay
Citera
2017-04-12, 14:03
  #4
Moderator
Rassas avatar
Apples guide:

https://support.apple.com/sv-se/HT201343
Citera
2017-04-17, 13:33
  #5
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Menar du streama så att man ser allt som du ser på datorn? Eller streama ett specifikt klipp från t.ex. iTunes?

För det bör ju funka genom att trycka på AirPlay knappen uppe i hörnet jämte klockan på macen
Tackar för all hjälp, men jag hittar ingen airplay grej på Imac;en

var är den?

Har både iOS och windows på maskinen, kan man streama från windows också? är mer hemma på det men vet inte hur?
Citera
2017-04-17, 18:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Tackar för all hjälp, men jag hittar ingen airplay grej på Imac;en

var är den?

Har både iOS och windows på maskinen, kan man streama från windows också? är mer hemma på det men vet inte hur?

Systeminställningar--> Bildskärmar eller så söker du bara på "Airplay" i sökrutan längst upp till höger.
Citera
2017-04-17, 22:24
  #7
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Systeminställningar--> Bildskärmar eller så söker du bara på "Airplay" i sökrutan längst upp till höger.
Hittar inget sånt. r den för gammal eller? köpte den för några år sedan för den var så jävla snygg, men inte använt den, nu tog jag fram den för jag tänkt att man kan använda den med apple-tv,
men hittar inte airplay.
Citera
2017-04-18, 18:18
  #8
Medlem
Är din imac tillverkad före mitten av 2011 är den för gammal.

Om den är ung nog måste du ändå ha minst version 10.8 av os x.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback