2017-04-14, 15:38
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag ser det som att den som ger sig in i leken får leken tåla. Om ni nu måste in och peta på björnen som sover så för all del.

Räkna inte med att polisen kommer. De har order att hålla sig undan för att inte framstå som "rasister" och blir dessutom bemötta med stenar om de närmar sig.

Jag tycker det är trist att du har en så negativ syn på oss tjejer. Inte minst när vi ställer upp på ett lovvärt initiativ. Och vad då? Peta på en sovande björn? Klientelet som tagit området i besittning sover väl knappast ,möjligen på dagtid.Vore bra om de fick en tankeställare.
Citera
2017-04-14, 15:38
Medlem
testpilotens avatar
Får vi det bättre för att svenska kvinnor horar sig i förorten?
Ett mer seriöst initiativ hade varit bättre.
Citera
2017-04-14, 15:45
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
Får vi det bättre för att svenska kvinnor horar sig i förorten?
Ett mer seriöst initiativ hade varit bättre.

De flesta på den här tråden tycker det är ett utmärkt initiativ. Men sedan finns det några typ dej som givetvis har en annan uppfattning. Naturligtvis är det din rätt att ha det. Men måste du för den skull påstå att vi horar oss? Och vad menar du med ett mera seriöst initiativ?
Citera
2017-04-14, 15:59
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
De flesta på den här tråden tycker det är ett utmärkt initiativ. Men sedan finns det några typ dej som givetvis har en annan uppfattning. Naturligtvis är det din rätt att ha det. Men måste du för den skull påstå att vi horar oss? Och vad menar du med ett mera seriöst initiativ?

Det flesta i tråden är finniga tonårspojkar som bara tänker på korta kjolar.

Jag skulle stödja en vanlig manifestation. Det skulle vara ett mycket intelligentare sätt att föra fram budskapet att vi är emot kvinnoförtryck i Sverige.

De som ska ta emot budskapet anser att svenska kvinnor är horor, så varför bekräfta deras uppfattning genom att klä sig horaktigt?

Snacka om kulturkrock, svenska kvinnor som vill klä sig utmanande v.s. muslimsk moralpolis som vill att kvinnor klär sig i burka.
Mycket intressant.
Citera
2017-04-14, 16:03
Medlem
hanumans avatar
Det är väl för i helvete enbart positivt att de vanligtvis myggsilande feministerna till slut ger sig på de värsta uttrycken för kvinnoförtryck?
Citera
2017-04-14, 16:14
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Det flesta i tråden är finniga tonårspojkar som bara tänker på korta kjolar.

Jag skulle stödja en vanlig manifestation. Det skulle vara ett mycket intelligentare sätt att föra fram budskapet att vi är emot kvinnoförtryck i Sverige.

De som ska ta emot budskapet anser att svenska kvinnor är horor, så varför bekräfta deras uppfattning genom att klä sig horaktigt?

Snacka om kulturkrock, svenska kvinnor som vill klä sig utmanande v.s. muslimsk moralpolis som vill att kvinnor klär sig i burka.
Mycket intressant.

Om du tycker att kort kjol är "horaktigt" kanske du har mer gemensamt med den muslimska moralpolisen än du anar, och själv slipper den jobbiga "kulturkrocken."

Å andra sidan ser jag att du likt andra trådstjärnor telepatiskt avgör kön och ålder på dina meddebattörer, så man kanske inte bör ta dig på större allvar.
Citera
2017-04-14, 16:20
Medlem
Antifeminister sitter och hoppas på upplopp med våldtäkter.
Då får de skratta gott.
Citera
2017-04-14, 16:27
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Tar inte din lilla länk som någon särskilt seriös källa. Men nu handlade ju inte mitt inlägg om att islamister hade skev kvinnosyn utan att antifeminister faktiskt också har det.

Brun skit som brun skit..
Du behöver inte ta videon som en seriös källa, siffrorna kommer från Pew Research Center. Återigen, vart är dina bevis för att en majoritet av Islamkritiska är kvinnohatare?

ONT. Tror som många andra i tråden att det inte blir något mer än några enstaka glåpord, tror inte att dom är så korkade att dom tafsar eller nått på någon framför kameror och ger guldmaterial till SD mfl. Ändå bra initiativ att visa att vi inte böjer oss för Islam.
Citera
2017-04-14, 16:33
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Om du tycker att kort kjol är "horaktigt" kanske du har mer gemensamt med den muslimska moralpolisen än du anar, och själv slipper den jobbiga "kulturkrocken."

Å andra sidan ser jag att du likt andra trådstjärnor telepatiskt avgör kön och ålder på dina meddebattörer, så man kanske inte bör ta dig på större allvar.

Jag står mitt emellan den västerländska "frigjorda" kvinnan och den muslimska moralpolisen i fråga om värderingar.
Vi kan kalla det för den gyllene medelvägen, om du vill.
Citera
2017-04-14, 16:37
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Inte?

Jag har naturligtvis en annan syn på manifestationen och när jag fick den här förklaringen tycker jag det är jättebra.
Du kanske tänker om efter att blivit gangrapad och misshandlad.
Citera
2017-04-14, 16:43
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Jag står mitt emellan den västerländska "frigjorda" kvinnan och den muslimska moralpolisen i fråga om värderingar.
Vi kan kalla det för den gyllene medelvägen, om du vill.

Det lustiga är att jag tillskriver mig liknande värderingar , utan att förknippa kort kjol med prostitution. Men den enes golv är den andres tak.
Citera
2017-04-14, 16:51
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Det lustiga är att jag tillskriver mig liknande värderingar , utan att förknippa kort kjol med prostitution. Men den enes golv är den andres tak.

Kontexten är allt.
En kort kjol i ett tv-spel brukar representera "objektivisering av kvinnan" har jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in