• 1
  • 2
2017-04-11, 21:36
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infocus10
Ibland har jag lyckats handla från Amazon via Nordea men det känns mest som jag haft tur.

Däremot så har jag kommit på om du köper gift cards till dig själv så dras pengarna med detsamma. Du måste naturligtvis öppna kortet för internet köp vid det tillfället.

Sedan använder du balansen på ditt Amazon konto att handla för. Fungerar utmärkt.
Jag får kanske ta och testa detta då.
Citera
2017-04-12, 15:06
Bannlyst
Har själv handlat ett antal gånger därifrån, just innan man trycker på betalningen så öppnar man kortet, sedan mellan direkt och 45 min brukar pengarna ha dragits.
Citera
2017-04-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty

Någon som handlat från Amazon med Nordea och kan berätta närmare om hur ni fick göra?

Nordea är tyvärr lite ostabilt och dessutom tar de bra betalt. Coop Med Mera mer är överlägset vid utlandshandel (inget valutapåslag, det är inte banken som växlar pengarna det är Mastercard/Visa). Det är aldrig problem med Coop-kort.

Om du vill handla med Nordea ändå är det bäst att handla i SEK (trots att det blir mycket dyrare) eftersom det enligt min erfarenhet är större chans att transaktionen går igenom.
Citera
2018-01-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infocus10
Däremot så har jag kommit på om du köper gift cards till dig själv så dras pengarna med detsamma. Du måste naturligtvis öppna kortet för internet köp vid det tillfället.

Sedan använder du balansen på ditt Amazon konto att handla för. Fungerar utmärkt.
Tack för hjälpen! Det var en smart lösning som jag precis hade stor nytta av.
Citera
2018-09-16, 08:46
Medlem
superflash2s avatar
Lånar tråden lite.
Beställde en dyr grej i fredags kväll från Amazon uk men det har inte dragits några pengar ännu. Har Sparbanken och kortet är öppet för internetköp.
Citera
2018-09-17, 12:30
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflash2
Lånar tråden lite.
Beställde en dyr grej i fredags kväll från Amazon uk men det har inte dragits några pengar ännu. Har Sparbanken och kortet är öppet för internetköp.

Det dras, som det står i tråden när de skickas
Citera
2018-10-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfyran
Tack för hjälpen! Det var en smart lösning som jag precis hade stor nytta av.

Misslyckades just med detta själv. Öppnat kortet i Nordea och fick meddelande om att betalningen inte gick igenom. Efter ett par försök med olika metoder så spärrades kontot på Amazon och jag var tvungen att skapa ett nytt lösenord...aningen trött på Nordea just nu...
Citera
2018-12-23, 21:33
Medlem
Jag öppnade kortet o la beställningen . Kl 22 försökte de dra pengar 12h senare dvs. Chattsr med supporten som säger att allt är löst att jag inte ska oroa mig. Nästa dag får jag samma mail igen att paymen is declined . Mailar då de var sent . Nästa dag chattat jag med supporten igen, samma visa, no worry, problem solved. Jag öägger fram flera olika alternativ till lösningar men han hade redan "fixat" de. En dag senare, nytt mail! Omg sicken inkompetens. Mailet har jag inte fått svar på och felaktig info från supporten 2ggr. Löjligt.
Ringer banken o där får jag veta att de försökt dra pengar igen vid 22 tiden. Så nu sitter jag redo för att öppna upp för slapptaskarna.

Köp presentkort via fom så är de löst o ni slipper okunnig support.
Citera
2018-12-24, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayu
Jag öppnade kortet o la beställningen . Kl 22 försökte de dra pengar 12h senare dvs. Chattsr med supporten som säger att allt är löst att jag inte ska oroa mig. Nästa dag får jag samma mail igen att paymen is declined . Mailar då de var sent . Nästa dag chattat jag med supporten igen, samma visa, no worry, problem solved. Jag öägger fram flera olika alternativ till lösningar men han hade redan "fixat" de. En dag senare, nytt mail! Omg sicken inkompetens. Mailet har jag inte fått svar på och felaktig info från supporten 2ggr. Löjligt.
Ringer banken o där får jag veta att de försökt dra pengar igen vid 22 tiden. Så nu sitter jag redo för att öppna upp för slapptaskarna.

Köp presentkort via fom så är de löst o ni slipper okunnig support.

Okunnig support? Det är nog svårt för folket på amazon att förstå hur efterblivet sossesverige är med bank-ID, öppna kortet för kortköp under 60 minuter och fan och hans moster för att få privilegiet att få köpa ett par hörlurar över internet.

I resten av världen försöker man göra det smidigt för kunden förstår du. Knappar jag in mina kortuppgifter så kan jag helt enkelt köpa något över nätet. Om jag mot förmodan skulle bli blåst så kan jag häva köpet i efterhand och försäljaren får exakt 0kr av mig. Men en sådan lösning vore väl alldeles för smidig för sosse-Sverige som som vanligt tror sig veta bättre än hela övriga världen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in