Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-11, 10:42
  #13
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Vanvård, kan man väl inte kalla det. Men nu har jag inte sett någon bild på boendet, så jag uttalar mig kanske förhastat?

Å andra sidan bodde vi på exakt 100 kvm i ett litet hus med trädgård. De två som bodde där på heltid, hade egna rum. Och när halvtidarna kom, så sov de i vårt sovrum och vi i bäddsoffa. Blev lite jobbigt när de var i tonåren och ville ha eget space. På somrarna gick det väl an, då man var ute mer.

Ja, det är tillåtet i Sverige.
Citera
2017-04-11, 20:22
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är absolut tillåtet och har alltid varit.

Kod:
Vi hade mindre än 100 kvm
boyta när barnen växte upp -- inga problem. Och ingen som haft något att klaga på gällande det.
Sicken lyx. jag växte upp i ett förråd med mamma, pappa och 13 syskon.....Å vi tyckte vi bodde flott....
Citera
2017-04-12, 08:17
  #15
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasGunnarRimpi
Sicken lyx. jag växte upp i ett förråd med mamma, pappa och 13 syskon.....Å vi tyckte vi bodde flott....

Och jag bodde i en skokartong på motorvägen. Med mina 13 syskon, kusiner, sysslingar, pysslingar och mor- och farföräldrar. Förutom jag och mina föräldrar, då.
Lite småtrångt, men mitt i händelsernas centrum.
Citera
2017-04-12, 12:36
  #16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasGunnarRimpi
Sicken lyx. jag växte upp i ett förråd med mamma, pappa och 13 syskon.....Å vi tyckte vi bodde flott....
Jaha, det säger ju inget om storleken på förrådet - vilket skulle koppla din kommentar till ämnet ... Dock är vanligen just förråd inte godkända som bostäder.


Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och jag bodde i en skokartong på motorvägen. Med mina 13 syskon, kusiner, sysslingar, pysslingar och mor- och farföräldrar. Förutom jag och mina föräldrar, då.
Lite småtrångt, men mitt i händelsernas centrum.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback