• 1
  • 2
2017-04-11, 10:42
Vanvård, kan man väl inte kalla det. Men nu har jag inte sett någon bild på boendet, så jag uttalar mig kanske förhastat?

Å andra sidan bodde vi på exakt 100 kvm i ett litet hus med trädgård. De två som bodde där på heltid, hade egna rum. Och när halvtidarna kom, så sov de i vårt sovrum och vi i bäddsoffa. Blev lite jobbigt när de var i tonåren och ville ha eget space. På somrarna gick det väl an, då man var ute mer.

Ja, det är tillåtet i Sverige.
Citera
2017-04-11, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är absolut tillåtet och har alltid varit.

Kod:
Vi hade mindre än 100 kvm
boyta när barnen växte upp -- inga problem. Och ingen som haft något att klaga på gällande det.
Sicken lyx. jag växte upp i ett förråd med mamma, pappa och 13 syskon.....Å vi tyckte vi bodde flott....
Citera
2017-04-12, 08:17
Citat:
Ursprungligen postat av KlasGunnarRimpi
Sicken lyx. jag växte upp i ett förråd med mamma, pappa och 13 syskon.....Å vi tyckte vi bodde flott....

Och jag bodde i en skokartong på motorvägen. Med mina 13 syskon, kusiner, sysslingar, pysslingar och mor- och farföräldrar. Förutom jag och mina föräldrar, då.
Lite småtrångt, men mitt i händelsernas centrum.
Citera
2017-04-12, 12:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasGunnarRimpi
Jaha, det säger ju inget om storleken på förrådet - vilket skulle koppla din kommentar till ämnet ... Dock är vanligen just förråd inte godkända som bostäder.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och jag bodde i en skokartong på motorvägen. Med mina 13 syskon, kusiner, sysslingar, pysslingar och mor- och farföräldrar. Förutom jag och mina föräldrar, då.
Lite småtrångt, men mitt i händelsernas centrum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in