Citat:
Ursprungligen postat av
enlimpacigg
I fredags träffade jag en brud som verkligen föll för mig. Hon verkade vara en Nice pingla tills vi snackade mer o mer och till slut fick jag reda på att hon är mormon.
Vad göra??? Jag vill absolut inte gå med i den sekten och absolut inte leva som en mormon.
Mormonkyrkan är INTE en sekt eftersom de tillåter människan att ta till sig nya kunskaper om samhället.
Har läst igenom om Mormonism (eller Jesu kristi kyrka av sista dagars heliga som kyrkorna kallas) och har upptäckt att det är en mycket bra och väl fungerande kyrka jämfört med andra kristna religioner.
Besökte en församling i Spanien och hemma i Skåne och kyrkan är hyfsat bra, de flesta var ganska trevliga. Sammanfattningsvis så funkar mormonkyrkan, men det kunde varit bättre om de tog bort deras jävla kyskhetslag och begränsning av människan. Dessutom så borde det vara tillåtet att vara homosexuell i kyrkan (kanske inte gifta sig som homo, för jag tror att man inte är redo som det, MEN NI FATTAR).
Svar på din fråga: Det är ditt beslut vad du ska göra. Om du säger nej, så händer det inget. Om du säger ja så kan du påverka henne till det positiva och säga till henne att hennes församling är en mötesplats där hon kan träffa sina vänner (för hon känner säkert folk i kyrkan). På så sätt blir inte tron nödvändig och ni kan ex. ha sex före äktenskapet. Så var vänlig mot henne, men få henne att bli befriad från tron. Tänk på att mormoner ligger i olika stadier av andlighet. Desto mindre "andlig" man är, desto lättare är det att manipulera personen och få personen att leva ett "vanligt" ateistiskt liv.
Lycka till