2017-04-15, 23:51
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NineLightsOut
Hellre en random mormon än zara larsson?

ja vad ska man med en manshatare till?
Citera
2017-04-15, 23:54
Medlem
Energiknippes avatar
Ehh va? Jag känner flera mormoner - supertrevliga och inte konstiga. De har aldrig försökt dra in mig i kyrkan och vi talar aldrig om religion. De är som vem som helst förutom att de inte dricker sprit. Två är gifta med icke-troende.
Citera
2017-04-17, 14:05
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Knulla på, livet är för kort för att ångra sig.
Citera
2017-07-14, 23:23
Medlem
Inget speciellt konstigt med att hon är mormon. Vad kan vara bra att veta är att hon har en del regler att följa (vilket hon kanske inte gör) och att det kan innebära problematik om förhållandet blir mer seriöst eftersom målet då kommer vara att du också behöver bli mormon.
Citera
2017-07-14, 23:42
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlimpacigg
I fredags träffade jag en brud som verkligen föll för mig. Hon verkade vara en Nice pingla tills vi snackade mer o mer och till slut fick jag reda på att hon är mormon.

Vad göra??? Jag vill absolut inte gå med i den sekten och absolut inte leva som en mormon.

Vad är det som får dig att tro att det är du som skall vända dig till hennes syn på livet snarare än tvärtom?
Citera
2017-07-15, 16:49
Medlem
Heauxms avatar
Mitt ex var mormon. Jag är ateist och der var inga problem med det. Dock så var det stora problem med att jag ville dricka öl/drinkar/vin på fest och middagar. Även kaffe sågs som en drog.
Sedan tror dom ju att personen man är tillsammans med/har sex med ska man spendera evigheten och efterlivet med.
Mitt råd är att inte träffa den tjejen mer.
Citera
2018-04-26, 19:08
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
I fredags träffade jag en brud som verkligen föll för mig. Hon verkade vara en Nice pingla tills vi snackade mer o mer och till slut fick jag reda på att hon är mormon.

Vad göra??? Jag vill absolut inte gå med i den sekten och absolut inte leva som en mormon.

Mormonkyrkan är INTE en sekt eftersom de tillåter människan att ta till sig nya kunskaper om samhället.
Har läst igenom om Mormonism (eller Jesu kristi kyrka av sista dagars heliga som kyrkorna kallas) och har upptäckt att det är en mycket bra och väl fungerande kyrka jämfört med andra kristna religioner.

Besökte en församling i Spanien och hemma i Skåne och kyrkan är hyfsat bra, de flesta var ganska trevliga. Sammanfattningsvis så funkar mormonkyrkan, men det kunde varit bättre om de tog bort deras jävla kyskhetslag och begränsning av människan. Dessutom så borde det vara tillåtet att vara homosexuell i kyrkan (kanske inte gifta sig som homo, för jag tror att man inte är redo som det, MEN NI FATTAR).

Svar på din fråga: Det är ditt beslut vad du ska göra. Om du säger nej, så händer det inget. Om du säger ja så kan du påverka henne till det positiva och säga till henne att hennes församling är en mötesplats där hon kan träffa sina vänner (för hon känner säkert folk i kyrkan). På så sätt blir inte tron nödvändig och ni kan ex. ha sex före äktenskapet. Så var vänlig mot henne, men få henne att bli befriad från tron. Tänk på att mormoner ligger i olika stadier av andlighet. Desto mindre "andlig" man är, desto lättare är det att manipulera personen och få personen att leva ett "vanligt" ateistiskt liv.

Lycka till
Citera
2018-04-26, 19:15
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
UPDATE: hon är jävligt snygg allvarligt talat

Säg ja, få henne att steg för steg sakta få bort tron om kyskhetslagen, så att hon för en gång skull kan klä sig sexigt och vackert. Kyskhetslagen begränsar människan, det är bevisat på många håll.
Hon är snygg, men hon kan bli snyggare.

Jag tror på dig! Lycka till! Och kom ihåg, ett steg i taget... sakta, men säkert ska det gå
Citera
2018-04-26, 22:08
Medlem
Titta på säsong 3 av 90 Days to fiance

Mormoner är lika konstiga som Jehovas om inte värre
Citera
2026-09-19, 22:29
Medlem
Hur är dessa tjejer? Lösaktiga? Kräsna?
Citera
2026-09-20, 10:42
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Min bäste vän träffade en kalaspingla som var mormon. Han blev så kär att han konverterade och gifte sig med henne och de har fått många barn. De båda är oerhört fina och bra människor och trevliga att umgås med, så länge man inte diskuterar religion och försöker omvända dem från deras villfarelser.
Jag umgås mest med min vän på tu man hand eller i min/vår personkrets. Det enda tråkiga är att han inte dricker kaffe/te som normala människor. Inte heller alkohol förstås, men jag är numera i stort sett nykter själv så det är inte lika utmärkande.

Men jag måste inflika att det kan vara skillnad på om hon är född in i mormonkyrkan eller konvertit. Min väns fru hade varit mormon i fem år när de träffades - och hon hade en dotter på tre år! Jag kan då tänka mig, att "infödda" mormoner håller mer på kyskhetsreglerna. Men det vet jag inte. Min vän blev styvpappa till oäktingen f. ö.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in