2012-10-02, 22:10
Medlem
Cecilia.s avatar
Håll er borta från negrita bardinet. Luktar möbelpolish och smakar brända däck. Annars brukar jag köpa Ron Barceló för några kronor mer och blanda den med coca-cola.
Citera
2012-10-02, 23:35
Medlem
The foxs avatar
Brukar köra en 2a eller en 4a med Captain Morgan Original I ett highball glas, rikligt med is så hela glaset är fullt, sedan fyller man på med cola ända upp. Om det finns plats blir det en lime ochså, men brukar funka bra utan.
Citera
2012-10-03, 00:01
Medlem
Brukar köra med en flaska Aruckas mörkrom kör oftas hälften rom och hälften cola.
Citera
2012-10-03, 18:21
Medlem
Havana Club Blanco, Anejo 3 años kör jag på.

Fyller ett stort glas med is, därefter pressar jag en limeklyfta över isen och sedan häller jag på ett stort mått rom. Efter det fyller jag på med Cola och garnerar med en limeklyfta.

Gillar när jag verkligen känner smaken av rom, utan att den för delen ska vara för stark. Men en Cuba Libre som bara smakar läsk är inget jag gillar.
Citera
2012-10-04, 00:44
Medlem
kedjas avatar
Med lime i, annars är det i princip odrickbart (fast det såklart slinker ner när man är på lyset).
Citera
2012-10-04, 08:52
Medlem
Jag tycker att de flesta rom-drinkar mår bra av lite lime, har dock inte testat Cuba Libre med lime, men tror nog att det skull skulle funka bra. Den bryter av lite av det söta som kommer från både romen och colan.

Den bästa romen för en Cuba Libre tycker jag är en lite bättre ljus rom eller en mörk rom med mellanhög kvallitet. Inte för billig för då smakar det mest billig sprit och för dyr är bara dumt att blanda ut med cola.
Citera
2013-03-05, 01:57
Medlem
Hajafintens avatar
Har bara testa att köra Cuba Libre med Capten morgan och vanlig bacardi.

I min mening är Bacardi överlägsen Capten morgan. Sen hjälper det även att slänga i en klyfta lime.
Citera
2013-03-05, 11:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Ljusa captain morgan har man (spiced gold). Köp inte den mörka varianten, den smakar inge vidare. Sedan mycket is och en skiva citron eller lime.
Citera
2013-03-05, 11:46
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ljusa captain morgan har man (spiced gold). Köp inte den mörka varianten, den smakar inge vidare. Sedan mycket is och en skiva citron eller lime.
Måste tyvärr meddela att spiced gold inte ens smakar rom så det är dömt att bli en dålig CL med den!
Citera
2013-03-06, 05:04
Medlem
ShazzaJoness avatar
Bundaberg rom + cola on the rocks!

Bundy & coke avnjutes bäst på ett hustak i norra Queensland precis i skymningen när alla fladdermöss vaknar till och swishar förbi
Citera
2013-03-06, 13:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Måste tyvärr meddela att spiced gold inte ens smakar rom så det är dömt att bli en dålig CL med den!

Det smakar gott iaf, sedan det kanske inte kallas CL utan kapten och cola eller nåt sånt.
Citera
2013-03-10, 13:01
Medlem
Schupps avatar
Har alltid groggat med Captain Morgan Spiced Gold, vilket jag tyckt smakat bra. Men döm min förvåning när jag nyligen prövade Rum Plantation (Grande Reserve Barbados), godare groggvirka får man leta länge efter. Den blandar ihop sig alldeles perfekt med colan och bidrar med en mörk underton utav sötma. Mycket godare än sketen CM!
5/5!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in