2017-04-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Inte ett terroristmål? Det var nyligen en terrorist som körde in med lastbil och mejade ner folk, med dödsfall som resultat.
Nej Sverige är inte ett UTSATT terroristmål. Vi har haft väldigt få terrordåd på väldigt lång tid. Terroristen har inte lyckats. Sorgset att folk dog och skadades men livet går vidare gatorna är fulla av folk etc.
Citera
2017-04-14, 22:57
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det gör det faktiskt genom att folket snabbt befolkade gator och torg efter illdådet. Hade folk hållit sig inne så hade terroristen uppnått sitt syfte.
Hur vet du vilket terroristens syfte var?
Citera
2017-04-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Hur vet du vilket terroristens syfte var?
Samma som SD skrämma folk!
Citera
2017-04-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ok du kan alltså varken räkna eller uppskatta antalet personer som var på och kring Sergels Torg, inte oväntat...
Snälla 870.000 personer var inte på något sätt närvarande på Sergels torg... Jag tror jag ligger väldigt mycket närmare än du.

Officiell siffra: 15.000 det vills säga 1,5 procent... Okej, jag hade fel på 5.000. Du har fel på 865.000. Jag tycker du ska fundera på vem som egentligen har svårt med skattning.
Senast redigerad av martinator 2017-04-15 kl. 11:04.
Citera
2017-04-15, 13:27
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Samma som SD skrämma folk!
Goddag Yxskaft.

Jag frågade inte om din åsikt om SD, jag undrade HUR du visste vilket terroristens syfte var.

Det är väldigt intressant, eftersom det är information som ännu inte spridits till allmänheten.
Citera
2017-04-15, 13:34
Medlem
de.Montforts avatar
Jag undrar hur kriget i Mellanöstern utvecklats sig om USA möt al-qaida och skägget med turban med förståelse och kärlek. Jag kan tänka mig att en och annan som besökte kärleksmanifestationen stöttade en krigshetsare som röstade för Irakkriget 2002.
Citera
2017-04-15, 13:43
Medlem
MagisterBisters avatar
Det ser väldigt mycket ut som om det hela var ett test för att utröna hur pass lämpliga offer för terrorhandlingar svenskarna (eller snarare Stockholms vänsterelit) är.

Det utförs alltså ett fruktansvärt terrordåd. Ingen vet vad det egentliga syftet med dådet är, ingen vet om terroristen är ensam eller en del av en grupp, ingen vet om det är ett enskilt terrordåd eller om det är det första i en lång serie. Det enda vi vet är ett dådet på något sätt är kopplet till islam.

Genast uppstår diskussioner om hur man ska förhindra liknande dåd, givetvis inte genom att ge sig på själva källan ut genom att på olika sätt begränsa symptomen. Startspärrar på lastbilar, betongavspärrningar av stadskärnor etc. Alla förstår i alla fall att folksamlingar är attraktiva mål för terrorister.

Innan ens kropparna från offren hunnit kallna kommer så ett upprop från en annan muslim och dokumenterad Sverigehatare: "hej alla svenskar, ta och ställ upp er allesammans på ett torg mitt i staden". Snabbt ska det gå också, så det inte finns nån tid till att ordna tillstånd, avspärrningar eller bevakning.

Och Stockholmarna lyder honom! I tusental ställer de upp sig, helt oskyddade. Det hade inte ens behövts någon lastbil den här gången. Det hade räckt med att någon slängt en smällare eller ett smatterband, så hade vi haft hundratals dödsoffer, ihjältrampade i paniken som uppstått.

Så resultatet av testet var: lärde sig Stockholmarna något av att bli utsatta för ett terrordåd? Näe, inte ett skit! De är precis lika dumma som innan.
Citera
2017-04-15, 16:55
Medlem
Lars Bern:

Varför blomsterbombar en massa människor den dysfunktionella polismakten?

Citat:
Verkligheten är den att Säkerhetspolisen blivit informerad via Uzbekistan redan 2014 om att terroristen Rakhmat Akilov rekryterats av IS. Verkligheten är även den att han beordrats att lämna landet förre sommaren efter att hans asylansökan avslagits utan att man sett till att så skedde. Polisen efterlyste honom den 27 februari efter att han försvunnit. Hade Sverige haft en adekvat och väl fungerande polis hade aldrig terrorattentatet kunnat äga rum, då hade inte Akilov befunnit sig i Sverige förra fredagen.

Citat:
Chef för polisen är inte en polis utan den ytterst kontroversielle socialdemokratiske politrucken Dan Eliasson. Han saknar meriter för jobbet och ett förtroende i poliskåren och hos allmänheten. Det är inte värt några blommor.

Ansvaret för detta tillstånd är politiskt och vilar på regeringen Löfven. Ansvaret för att illegala invandrare som fått sina ansökningar om asyl avslagna är kvar i landet, vilar på större delen av det svenska politiska och mediala etablissemanget, med såväl statsminister Löfven som förre statsministern Reinfeldt som huvudansvariga.

Så kära landsmän varför hyllar ni polismakten med blommor? Varför demonstrerar ni inte ert missnöje utanför Rosenbad och kräver att politikerna tar sitt ansvar för det inträffade och för de liv som spillts? Det är något som skrämmer mig i folkets reaktion och bristande förmåga att inse var ansvaret för den nuvarande utvecklingen ligger.

https://anthropocene.live/2017/04/14/varfor-blomsterbombar-en-massa-manniskor-den-dysfunktionella-polismakten/
Citera
2017-04-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Jag undrar hur kriget i Mellanöstern utvecklats sig om USA möt al-qaida och skägget med turban med förståelse och kärlek.
Hur har kriget i mellanöstern egentligen gått tycker du? Knappast överdrivet bra om man ska vara snäll. Det ser ju på många håll betydligt värre ut i Irak, Afghanistan, Libyen och Syrien än innan USA m.fl. gav sig in för att sprida demokrati genom bråd död och statsterrorism. Säger inte att terroristerna är bättre men garanterat så hade färre folk lidit om USA kommit förhandlingar med kärlek istället för kallt stål. Men då hade ju inte den viktiga vapenindustrin gynnats.
Citera
2017-04-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Snälla 870.000 personer var inte på något sätt närvarande på Sergels torg... Jag tror jag ligger väldigt mycket närmare än du.

Officiell siffra: 15.000 det vills säga 1,5 procent... Okej, jag hade fel på 5.000. Du har fel på 865.000. Jag tycker du ska fundera på vem som egentligen har svårt med skattning.
Nu pratade jag inte bara om folket som var på Sergels Torg utan även de som var kring Åhlens under några dagar för att sympatisera med offren och Stockholm. Betydligt fler än 1 procent och tänk på de som hade förhinder så din knasiga analys stämmer inget vidare.
Citera
2017-04-15, 19:34
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Hur har kriget i mellanöstern egentligen gått tycker du? Knappast överdrivet bra om man ska vara snäll. Det ser ju på många håll betydligt värre ut i Irak, Afghanistan, Libyen och Syrien än innan USA m.fl. gav sig in för att sprida demokrati genom bråd död och statsterrorism. Säger inte att terroristerna är bättre men garanterat så hade färre folk lidit om USA kommit förhandlingar med kärlek istället för kallt stål. Men då hade ju inte den viktiga vapenindustrin gynnats.

Jag tror på ett mellanting av diplomati och vanlig krigsföring helst av allt vill jag att väst ska ge fan i Mellanöstern Eftersom att det ligger olja och pengar i potten lär det aldrig hända.

Jag noterade bara ironin i att många som hyllar kärleksmanifestation stödjer en kvinna som är drivande i krig (stöttades av vapenindustrin) och lovade krig mot Iran, Ryssland och avancemang i Syrien..
Citera
2017-04-15, 21:50
Medlem
Citat:
Nu pratade jag inte bara om folket som var på Sergels Torg utan även de som var kring Åhlens under några dagar för att sympatisera med offren och Stockholm. Betydligt fler än 1 procent och tänk på de som hade förhinder så din knasiga analys stämmer inget vidare.
Återigen - det är din analys som är knasig. Du verkar inte ha någon som helst uppfattning om tal. 87 procent är alltså 870.000 personer - jag tror inte du inser hur många det är. Om det var 15.000 på Sergels torg och kanske ytterligare 20.000 som utanför Åhlens lagt blommor så är vi ändå bara uppe i 3,5 procent av stockholmarna. Inte ens i närheten av dina 870.000.... Du har en särdeles skev uppfattning om storheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in