2008-09-12, 01:47
Medlem
vafan skulle jag annars göra, har aldrig varit bra på nått annat... ne men så jävla negativ ska jag inte vara men det är ju fan halv-sant.
Citera
2008-09-12, 14:25
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Tillägger lite på mitt tidigare inlägg.

Grejen är såhär, jag brukar jämnföra droger såhär:

Opioid/valfri drog: Valfri gudomlig smörgås (kycklingbaguette, köttbulle-macka mm).

Alkohol: Samma macka som man alltid tyckt om.

Nu kommer vi till punchlinen:

Säg att du har en macka som du varje fredag köper efter jobbet, en dag så vill du variera dig lite och köper en annan macka som är billigare och helt underbar (den bästa smörgås som du någonsin ätit)!

Varför skulle du då gå tillbaka och fortsätta äta den gamla smörgåsen när du vet att det finns en som är mycket bättre och dessutom billigare?

Dom som förstår logiken ger jag guldstjärnor till, inte ens jag förstår vad jag pratar om ibland.

Peace 666
Citera
2008-09-12, 15:45
Medlem
Anti!s avatar
Jag är väll inte en droganvändare som så men dricker ofantliga mängder te .
Anledningen till detta är förutom smaken det välbefinnandet som denna substans ger mig .

Citat:
Theanine is an amino acid commonly found in tea (infusions of Camellia sinensis). In 1950 the Tea laboratory of Kyoto successfully separated Theanine from Gyokuro leaf, which has the most Theanine content among all teas. Theanine is related to glutamine, and can cross the blood-brain barrier.[1] Because it can enter the brain, theanine has psychoactive properties.[2] Theanine has been shown to reduce mental and physical stress[3], may produce feelings of relaxation[4] and improves cognition and mood when taken in combination with caffeine.[5]

Theanine is speculated to produce these effects by increasing the level of gamma-aminobutyric acid (GABA) production. Theanine increases brain serotonin, dopamine, GABA levels and has micromolar affinities for AMPA, Kainate and NMDA receptors.It has also been found that injecting spontaneously hypertensive mice with theanine significantly lowered levels of 5-hydroxyindoles in the brain.[7] Researchers also speculate that it may inhibit glutamic acid excitotoxicity.[6] Theanine also promotes alpha wave production in the brain.[2]

Studies on test rats have shown that even repeated, extremely high doses of theanine cause little to no harmful psychological or physical effects.[8] Theanine showed neuroprotective effects in one rat study.[9]

L-theanine may help the body's immune response to infection by boosting the disease-fighting capacity of gamma delta T cells. The study, published in 2003 by the Brigham and Women's Hospital, included a four-week trial with 11 coffee drinkers and 10 tea drinkers, who consumed 600 milliliters of coffee or black tea daily. Blood sample analysis found that the production of anti-bacterial proteins was up to five times higher in the tea-drinkers, an indicator of a stronger immune response.[10]

...och då har inte koffeinet nämnts än
Citera
2008-09-12, 15:51
Medlem
Crinells avatar
Knarkar för jag gillar det och inte för att jag tycker synd om mig själv som många andra
Citera
2008-09-12, 22:42
Medlem
För att hamna i en viss sinnesstämning. Allt blir bättre och roligare.

Fy fan vilket tråkigt svar...
Citera
2008-09-12, 23:11
Medlem
shuffles avatar
Mår dåligt, ångest, började dock i början för att jag var nyfiken.
Citera
2008-09-12, 23:14
Medlem
Morfars vredes avatar
Tycker allt som har med droger att göra är spännande. Att man t. ex kan ta en liten tablett och ändå känna helt overkliga känslor. Eller se overkliga saker. Det är den enda "magin" vi har i denna tråkiga, seriösa världen. Därav knarkar jag.

Sen är det ju förjävla härligt också, det kan man ju inte förneka!
Citera
2008-09-12, 23:32
Medlem
brunstigs avatar
För att få en lite extra kick ibland helt enkelt. Trött på att bli full och tappa kontrollen. Tar en lina o blir social o trevlig istället.
Citera
2010-08-15, 20:15
Medlem
Jag knarkar för att det är kul.
När det slutar vara kul så slutar jag knarka.

Jag knarkar allra oftast i sociala sammanhang, oavsett om detta nu må vara en stor fest med ett slutet sällskap av tre fnittrande brukare eller bara fyra tjackisar i en bred säng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in