2017-04-08, 17:08
Medlem
Jag vill minnas att jag läste någonstans om att människor med Posttraumatiskstresssyndrom, brukar ibland tänka med frivilje om det traumatiska upplevelse. Och en annan grupp som försöker glömma händelse.

Att man vill glömma händelse, kan jag förstå.

Men den gruppen som tänka och påminner sig själv om händelse om det som de är traumatiserade om. Varför vill de tänka på den traumatiska händelsen?
Citera
2017-04-08, 17:39
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Jag vill minnas att jag läste någonstans om att människor med Posttraumatiskstresssyndrom, brukar ibland tänka med frivilje om det traumatiska upplevelse. Och en annan grupp som försöker glömma händelse.

Men den gruppen som tänka och påminner sig själv om händelse om det som de är traumatiserade om. Varför vill de tänka på den traumatiska händelsen?
Hjärnan är mycket komplicerad. Vilket gör att man inte själv kan styra vad man tänker på. Vid ptsd så kan det vara andra nya händelser som utlöser ångest. Då hämtar hjärnan information i det fack där det ptsds tidigare händelse finns. Dvs minnet kan plötsligt dyka upp och man mår mycket dåligt.
Citera
2017-04-08, 18:03
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration

Kan vara så att om du jobbar med minnena. Borde vara bättre att arbeta med minne än att försöka glömma dom.
Citera
2017-04-08, 18:41
Medlem
0gKolhydraters avatar
man får sluta bry sig så mycket och ta det med en nypa salt, religion och svaga människor blir oftare utsatta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in